Publiceret den: 19-08-2019
Alle kunstneriske organisationer skriger på unge stemmer i kulturlivet – både som publikum, aktører og debattører.
Nu får de chancen for at møde 128 af dem, når Viby Efterskole flytter hele skolen til Kulturmødet på Mors fredag d. 23. august – og vores elever har noget på hjertet!

Hvorfor tager hele skolen til Mors?
Viby Efterskole – den fynske efterskole for musik, dans og teater - tager til kulturmødet for at være aktive deltagere på kulturmødet.
“Vi synes, det er vigtigt - både for de unge OG for kulturmødet – at de unge stemmer bliver hørt og samtidig at skabe grobund for kunstnerisk inspiration og udvikling. Vi tager meget gerne vores del af dette ansvar - det er trods alt os, der som efterskole med primær fokus på kultur, skaber fremtidens aktive medborgere”, siger forstander René Holm Hansen

Eleverne på Viby er alle interesserede i musik, dans, teater, som de arbejder med i deres hverdag – så de kan give et godt med- og modspil til de mange events og diskussioner, der fylder Kulturmødet.
De har en holdning til, hvordan vi sikrer kunsten og kunstnerne i Danmark gode vilkår – og hvordan man inddrager de unge meget mere i alle aspekter af de kulturelle liv – til gavn for alle i det danske samfund.
Samtidig har vi en X-klasse, der arbejder med kulturelt iværksætteri og innovation, der også vil have stor gavn af at blive inspireret af de mange kreative iværksættere og organisationer, der støtter nye kunstneriske iværksætteres projekter. Begge sider kan de møde på Kulturmødet.

Vi ser frem til en dag fyldt med kunst og kultur for alle vores elever og ansatte.

Vi står meget gerne til rådighed for journalister, der ønsker at tale med os før, under eller efter kulturmødet.
René Holm Hansen
Telefon:6442 1241 / 2218 7240