Publiceret den: 06-08-2019
De danske tavlebygger- og automationsvirksomheder Technodan Industrial Controls A/S og JE-elkas A/S fusionerede pr. 1 august 2019 og etablerede tic elkas A/S. Sammen har de skabt Danmarks førende og mest innovative automationsvirksomhed, der med mere end 150 medarbejdere, ønsker en solid platform for øget vækst til fælles gavn for kunder, medarbejdere og ejere.

Ser frem til samarbejdet og virksomhedernes udvikling

”Jeg er overbevist om, at dette større set-up og med en erfaren og stærk organisation er det helt rigtige for begge virksomheders udvikling. Og det har været afgørende for mig, at det nye selskab fortsætter med samme fokus på at levere tekniske løsninger af høj kvalitet,” fortæller Torben K. Madsen (Direktør, COO)

”Skinnerne er lagt ud til fortsat vækst og innovation, gennem øgede markedsindsatser samtidig med, at vi holder vågent øje med yderligere akkvisitionsmuligheder,” fortsætter han.

Nye muligheder for kunder og samarbejdspartnere

”Med fusionen skaber vi en mulighed for at udnytte vores lokationer i Danmark til at byde på flere og større opgaver ved at lade vores dygtige medarbejdere samarbejde om at løse dem,” fortæller Frank Müntzberg (Adm. Direktør, CEO)

”Fabrikken i Litauen med 35 industrielektrikere HW og SW ingeniører er en helt nødvendig forudsætning for at kunne øge vores kapacitet og konkurrenceevne. Vi glæder os til at demonstrere vores nye muligheder for kunder og samarbejdspartnere,” fortsætter han.

Fusionen forventes fuldt gennemført i slutningen af 2019. Indtil dette sker opererer selskaberne uændret videre under de eksisterende cvr-numre, og med den eksisterende ledelse. Alle aftaler med kunder og samarbejdspartnere fortsætter uændret.

Yderligere information kan fås på www.elkas.dk eller Linkedin: linkedin.com/company/ticelkas

Spørgsmål kan rettes til:

Torben Kjergaard Madsen, Direktør, COO
+45 2019 7888