Publiceret den: 18-07-2019
Bogen 'Ung med Stress' giver råd og vejledning til de unge der har stress eller er i risiko for at få det. I medierne læser man tit, at det er de sociale medier der er synderen, men er det sandt? Nej: Ikke ifølge de unge.

I 'Ung med stress' kan man læse om de hyppige kilder til stress hos unge, som mange ikke kender til og som mennesker med stress ofte ikke selv er klar over! Læs fx om hvorfor det at have en god hukommelse kan vise sig at spænde ben for én i studiet. Læs om hvorfor detaljeblik kan spænde ben både i timerne og i sociale situationer! Læs om de 3 slags venner vi har og hvorfor venner kan medvirke til stress - og hvad du kan gøre ved det. Læs om hvorfor det er misforstået at 12-talspiger er 'perfektionister'.

Nu starter et nyt semester og mange har i ferien lovet sig selv at følge bedre med på studiet eller at gøre ting anderledes. Og snart vil efteråret sætte ind og eksaminer nærmer sig: Først da bliver symptomerne på stress så presserende at man søger hjælp og så er det ofte forsent at nå at blive klædt på til at klare det hele. Bogen viser vej til nye konkrete måder at takle tingene på.
Jeg er læge og psykiater og i bogen har jeg samlet mine erfaringer fra mit arbejde med unge, der lider af stress.

*Marianne Geoffroy har udgivet artikler, bøger samt en app: Panicrelief mod angstanfald. Hun er medstifter af Angstforeningen og har siddet i diverse udvalg; bl.a. for Sundhedsstyrelsen og Dansk Psykiatrisk Selskab samt i 2019 i det Nationale Stresspanel.
Marianne Breds Geoffroy

Kognitiv Klinik