Publiceret den: 16-07-2019
”Danmarks Dufte”® i Blåvand med egne dufte inspireret af dansk natur og livsstil har netop lanceret en ny duftlinje – 'Time for Kærlighed'® – med jordbær og vanilje som de bærende duftspor.
Vanilje for sommer-is og jordbær for kærlighed. Det lå lige for ifølge Silke Pedersen, der har etableret duftbutikken på Kallesmærskvej ved indkørslen til Blåvand.
"Jeg har allerede tre duftlinjer, med duftlys samt sæbe og lotion til både hænder og krop,
og hver deres markante aftryk af bl.a. blæst, strand og bølger. Så læste jeg om den nordiske kærlighedsgudinde Freja, der er tilknyttet jordbær – og fik derefter ideen til en duftlinje, som jeg har døbt ”Time for Kærlighed”® med jordbær og vanilje. Vanilje som i sommer-is og jordbær som kærlighedens frugt", fortæller Silke Pedersen, der stammer fra den sydlige del af Hamborg, og er dansk gift.
I 17 år arbejdede og boede det dansk/tyske ægtepar i tre arabiske lande, og der hentede hun inspiration til sin nye butik med egne allergivenlige dufte fremstillet af rene materialer hos en virksomhed i Kolding. Ikke det billigste sted – men det bedste, ifølge Silke Pedersen.
"Den arabiske kultur har altid været præget af dufte, mens det nærmest er duftfrit i Danmark. Det synes jeg er synd, for dufte har ingen filtre, går lige i stamhjernen og fremkalder erindringer om magiske livsøjeblikke. En vigtig sanseoplevelse, som jeg gerne vil dele."
MÅNEDENS BEDSTE DUFT
Silke Pedersen, startede i al beskedenhed sin butik i februar.
Men ydmygheden blev snart erstattet af glæde og stolthed, fordi redaktionen på Tysklands største kvindeblad, Brigitte, kårede hendes duftlinje ”Time for Blæst & Bølger”® til marts måneds yndlingsprodukt. En duft til både kvinder og mænd.
En ære og et skulderklap hun forsøger at bygge videre på med kærlighedsduften.
"Det bekræfter mig i, at det det rigtig, jeg er i gang med", lyder det stolt fra den kommende Blåvandborger, der glæder sig over at bo i en pulserende strandby med masser af liv og natur, mange kreative sjæle, kunstnere – og ingen store kædebutikker.
Og fra kanten af Kallesmærsk Hede arbejder hun hele tiden med nye duftserier og ambitioner om at udvide butikken. Til glæde for Blåvands stamhjerner og gæsternes fremtidige erindringer om magiske øjeblikke. Produkterne er også særdeles velegnede som en dejlig ’feel good’-gave til veninden, som værtindegave eller bare som en kærlig hilsen fra den jyske vestkyst.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Silke Pedersen
kontakt@danmarksdufte.dk