Publiceret den: 11-07-2019
Firma Skaven Danmark/ Retro Galleri som den eneste danske virksomhed modtog pris i årets The European Product Design Award 2019. Ærefuld omtale blev tildelt til et sofa bord ” Skovlund ” designet af Rafal Dziurka.

Sofabord er lavet af naturmaterialer (massiv valnødtræ) kombineret med detaljer som en rød kant, hvidlakeret metalben gør bordet unikt trods dets enkelhed.

Skaven Danmk/ Retro Galleri er et lille firma, der primært beskæftiger sig med polstrede møbler.
De er interesserede i design, og vil også udvikle sig i denne retning. De elsker italiensk design, og synes, det ville være en god kombination med den skandinaviske stil. De ville tilføje noget spænding til rå og minimalistisk skandinavisk stil. Sådan kom ideen om et "SKOVLUND" sofabords projekt.

The European Product Design Award er det eneste udmærkelsesprogram, der fejrer resultaterne af dygtige professionelle og amatørdesignere i partnerskab med Europa-Parlamentet. Med 21 kategorier repræsenteret, er ePDA en af ??de mest omfattende produktdesign konkurrencer, der forener kreativitet og innovation.
Iwona Wojcik
Telefon:+4550238127