Publiceret den: 08-07-2019
Den danske spiritusproducent Henrik Elsner, der siden 2010 har haft sit fokus på at lave nogen af verdens bedste gin, har kastet sig over nye udfordringer. I foråret blev de første flasker af dansk destilleret vodka hældt på flasker. Een af disse blev indstillet til en vurdering af dommerkomiteen i The International Spirits Challenge. En konkurrence, der nyder stor respekt, og hvor dommerkomiteens afgørelser nyder stor autoritet og betyder noget for et produkts videre liv. Et god vurdering hos The International Spirits Challenge er et kvalitetsstempel af rang.

Hvert år bliver der indstillet mere end 1.700 forskellige flasker alkohol til vurdering i en af de ti forskellige kategorier.

Masterdestiller Henrik Elsner løb igen i år af med en god vurdering - og ikke som i de foregående år med præmier til hans berømte gin, men denne gang til den helt nye vodka, der så dagens lys i foråret 2019.

Henrik Elsner kommer egentlig med en ph.d. i organisk kemi fra Københavns Universitet og HD i finansiering fra CBS. I år 2000 solgte hans sine aktier i den biotekvirksomhed, som han selv var med til at grundlagde. Herfra begyndte rejsen mod at producere nogle af verdens bedste gin - og nu også vodka.

Master Distiller Ph.D. Henrik Elsner´s ambition er at producere spiritus af høj kvalitet ved at kombinere godt håndværk med videnskab. Som han siger: ”Alle kan lave sprut, men få evner at lave outstanding sprut”.

Guldvodka får sølvmedalje
ELG VODKA er baseret på hvede og destilleret gennem 24 karat guld, der giver en blød og ren smag. Det er noget ganske særligt, og som det fremgår af ELGs hjemmeside, så smager den ekstra godt i en bloody mary.
Henrik Elsner
Telefon:60202063