Publiceret den: 26-06-2019
Pressemeddelse
Laredo Antik og Vintage, åbnede D. 17 Maj, i det nostalgiske lokale i Sundstrup ved Virksund.
Butikken er en oplevelsesbutik, fyldt med håndplukkede og unikke ting samt interiør med sjæl. Udvalget er bredt, og vi er altid et besøg værd.
Bag butikken, står Rikke Vinter, Lars-Erik Sieg og Mona Hinrup. Fælles for de 3 er, at de brænder for at finde ting, som de selv kan li, og gerne ting med et lille twist, som gør interiøret personligt eller lidt skævt.
At sætte sit personlige præg på ting, og måske upcycle ved at male, eller give en ting en ny funktion, er noget af det der er sjovest i arbejdet med genbrugs- og vintage ting.
Her er en kort præsentation af folkene bag Laredo Antik og Vintage.

Rikke brænder for kreativ genbrug og indretning. Elsker når gamle ting kan få nyt liv, enten ved en ny funktion eller som en del af indretningen. De gamle ting behøver ikke nødvendigvis, at være dyre eller at have et særligt navn. Form og farve er vigtigere for at skabe den rette stemning i indretningen. Rikke har i flere år været en del af Hos Sibylle-Løgstør og Livsstil på Egholm Slot. Nu glæder hun sig over endnu et butiksfællesskab

Lars-Erik har en forkærlighed for de skæve ting, gerne krydret med humor, og gerne ved at sammensætte ting, der nødvendigvis ikke kommer fra samme tidsperiode.
Glasting, lamper, keramik og møbler mm. fra en lang periode, og i flere stilarter mixes i massevis. Det betyder også noget at tingene får nyt liv og ny funktion, istedet for brug og smid væk kulturen.
Lars-Erik er formand for foreningen papegøjeinternatet, og foreningen står også bag Triton Vintage, som har en butik inde i butikken Genbrugsmix i Fjerritslev.
Lars-Erik ser frem til at repræsentere Triton Vintage / papegøjeinternatet, i den fælles nye butik, Laredo Antik og Vintage

Mona er det kreative islæt i butikken. Hun laver de skønneste syede figurer til både børn og voksne og er flyttet ind i “Kikkassen”. De håndsydede ting krydres med gamle møbler og hyggeligt interiør. Møblerne opdateres så de matcher farverne på alle de fine håndsyede figurer.

Butikken findes på facebook : Laredo Antik og Vintage, og det er der vi holder folk opdateret, med lidt inspirations foto`s, samt åbningstider og hvad der ellers sker i butikken
Laredo Antik og Vintage findes på adressen : Sundvej 37A i Sundstrup ( ved tanken) ved Virksund (8832 Skals)
Laredo blev bygget i 1960`erne, der blev holdt bal, og stedet var kendt vidt og bredt for det. Vi har allerede haft besøg af en del af de gamle danseglade folk som kom her dengang, og de har fortalt masser af hyggelige røverhistorier. Der er stadig beviser i Laredo. Nogle steder gynger gulvet, når du går rundt og kigger, det er selvfølgelig de steder, hvor der virkelig blev danset igennem.
I omk 14 år fungerede Laredo som traditionel Antikbutik, og lokalet har også været brugt til kunstudstilling M.M
Nu er huset igen fyldt med masser af nostalgiske ting og sager, alt sammen med hver sin historie. I de kommende måneder vil vi skabe vores egne små historier. Rundt om i butikken vil der blive lavet små tema orienterede udstillinger og opstillinger med særligt udvalgte ting, som sat sammen vækker minder om svundne tider.
Alt i butikken er til salg, vi opsporer også gerne helt specielle varer, efter kundernes ønsker. Butikken åbnes også for grupper og events, hvor det enkelte arrangement målrettes til de folk, som deltager.
Lars-Erik Sieg / Rikke vinter
Telefon:22564175 / 20894510