Publiceret den: 14-06-2019
Den helt nye IVECO Daily får nu Danmarkspremiere med optaktskørsel fra Skagen til København d. 14.-15. juni. Undervejs er der stop hos forhandlere og seværdigheder, ligesom turen live-streames via Facebook. Tidligere radiovært Kristian Høyrup fra CEC Event får her selskab af skiftende forhandlere på vejen mod Le Mans Event VIP-området på Docken i Københavns Nordhavn.

Som optakt til årets Le Mans får den helt nye IVECO Daily nu premiere på de danske veje med en 24 timers stafet hele vejen fra Skagen til København og stop i udvalgte byer undervejs. Køreturen starter kl. 14 i Skagen fredag d. 14. juni, hvor produktchef i IVECO Danmark A/S Martin Straarup tager den første tur med retning mod Aalborg.

Derefter skiftes forhandlerne til at sætte sig bag rattet fra by til by hele vejen frem mod København, hvor turen efter planen kulminerer med sidste stop kl. 15 lørdag d. 15. juni i Le Mans VIP-området på Docken i Nordhavn, hvor IVECO er medsponsor.

Helt nye standarder for køreoplevelsen?- Vi løfter sløret for den nye IVECO Daily med en tur gennem hele landet, der skal være med til at understrege, hvordan varebilen blandt andet sætter helt nye standarder for køreoplevelsen. Det gælder både inden for brugen af de nyeste teknologier, sikkerheden og de individuelt tilpassede og fuldt integrerede mobile og online funktioner, fortæller Finn Beck Christensen, Business Line Light Market Manager hos IVECO Danmark A/S.

Varebilen, der havde verdenspremiere i Torino i Italien i maj, er desuden den første i sin klasse, som fuldt ud lever op til Euro 6D/Temp normen. Dermed tilbyder den grønne transportmuligheder, hvor komforten går hånd i hånd med større trækkraft og forbedret brændstoføkonomi til gavn for brugernes egen forretning.
Big data optimerer ydeevnen?IVECO livestreamer turen gennem Danmark via Facebook, og forhandlerne får på turen selskab af tidligere radiovært Kristian Høyrup, ligesom der undervejs er stop ved udvalgte seværdigheder på ruten. Dermed kan man både opleve varebilen live ude hos forhandlerne i de enkelte byer og følge med i turen fra sin mobiltelefon eller tablet.
- Turen skal ikke mindst sætte fokus på, at den nye IVECO Daily åbner for helt nye muligheder for at være forbundet digitalt og udnytte big data proaktivt til at levere skræddersyet service med afsæt i den enkeltes kørselsmønster og behov, forklarer Finn Beck Christensen og uddyber:
- Det betyder blandt andet, at vi centralt vil kunne holde styr på varebilens performance, lave proaktiv diagnostik og foretage de nødvendige justeringer, der skal til for at optimere bilens ydeevne. Det er alt sammen med til at sikre de afgørende ekstra procenter, der vil gøre en kæmpe forskel i brugernes hverdag.
Ud over Skagen og København gør den helt nye IVECO Daily holdt i Aalborg, Thisted, Holstebro, Silkeborg, Aarhus, Vejle, Vejen, Odense, Slagelse, Roskilde og Hillerød. På IVECOs Facebook-side kan man selv følge med i turen og se hele programmet:

Kristioan Høyrup
Telefon:28195859