Publiceret den: 08-05-2019
Airlock Digital er en australsk virksomhed, som har udviklet et program, der effektivt sikrer computere og servere mod hacker-angreb, virus, ransomware, spyware og anden malware

Den nye teknologi er baseret på ægte whitelisting. Det vil sige, at computeren kun kan afvikle programmer, som er godkendte. Hvis et program allerede er whitelistet får det lov at køre med det samme. Hvis det er ukendt, bliver det analyseret og først når det er blevet analyseret som ufarligt bliver det whitelistet og får lov til at køre (bliver det vurderet som farligt bliver det blacklistet og vil aldrig få lov at køre). Airlock forhindrer således effektivt, at computeren afvikler kode, den ikke kender. Alle hændelser bliver regi¬streret og monitoreret i real-tid på Airlock Management Serverenen, så status whitelisting/blacklisting er opdateret for alle efterfølgende brugere af samme program.

Airlock er nu også tilgængelig i Danmark, hvor IT-serviceleverandøren Consista i Næstved har erhvervet rettighederne til at distribuere, markedsføre og drifte produktet. Prisen starter ved kr. 499,- pr. klient pr. år ekskl. moms og falder med antallet af tilsluttede klienter.

Uddybende pressemeddelelse er vedhæftet.
Aage Wolff-Sneedorf
Telefon:5138 3502