Publiceret den: 15-04-2019
Luft-til-luft-varmepumper er grøn teknologi, der sparer både penge og el, men de pynter mildest talt ikke på husfacaden. Det kan du ændre på med en æstetisk udformet Zinchouse varmepumpeskjuler, der samtidig beskytter varmepumpen og bevarer ydeevnen.
---

Luft-til-luft-varmepumper vinder frem i helårshuse og fritidshuse, hvor der tidligere har været brugt dyr el-opvarmning. Men en varmepumpe passer sjældent til dansk arkitektur og forstyrrer ofte husets udseende.

”Vi har udviklet en varmepumpeskjuler, der er tilpasset nordisk arkitektur. Skjuleren er fremstillet af forzinket metal i et smukt, æstetisk design med enkle og rene linjer, der gør varmepumpeinstallationen mere elegant og diskret i stedet for at forstyrre øjet”, fortæller ingeniør Klaus Thøgersen fra TPU A/S, der har udviklet varmepumpeskjuleren Zinchouse.

HØJTEKNOLOGISK UDVIKLINGSPROCES SIKRER 100 % YDEEVNE
Selvom Zinchouse har et enkelt og elegant udtryk, er varmepumpeskjuleren resultatet af en lang, teknologisk udviklingsproces med fokus på at producere en varmepumpeskjuler, der ikke påvirker varmepumpens ydeevne og effektivitet.

”Flere har selv forsøgt at forskønne sin varmepumpe med beplantning eller hjemmebyggede skjulere, men det kan let give problemer. Hvis den kolde udblæsningsluft fra pumpen bliver blot lidt forstyrret, kan varmepumpen suge en del af den kolde luft ind igen, så den ikke længere yder sit bedste. Varmepumpen bliver mindre effektiv, og det koster et noget større elforbrug”, forklarer Klaus Thøgersen.

TEKNOLOGISK INSTITUT HAR DOKUMENTERET EFFEKTIVITET
Zinchouse er konstrueret således, at varmepumpens effektivitet bevares 100 %. Virksomheden har ved hjælp af avancerede computersimulationer fundet den helt rigtige udformning, der både skjuler og beskytter mod regn uden at hindre de vigtige luftstrømme. Efterfølgende har Teknologisk Institut foretaget målinger på varmepumpeskjuleren, der dokumenterer, at varmepumpens effektivitet og ydeevne er 100 % intakt.

”Zinchouse er flot og solid, og den virker optimalt. Samtidig er den vejrbestandig og beskytter varmepumpen mod regn, sne og løvfald. Det er den ideelle varmepumpeskjuler for den grønne og kvalitetsbevidste husejer, der også tænker æstetisk”, siger Klaus Thøgersen.
Klaus Thøgersen
Telefon:20832808