Publiceret den: 01-04-2019
Før i tiden blev havetraktorer med klippeaggregatet monteret foran traktoren, betragtet som de mest effektive havetraktorer på markedet. Cub Cadet vælger et helt andet system og fokuserer helt på Zero-Turn princippet. Sammenlignet med de frontmonterede havetraktorer er Cub Cadet´s Zero-Turn traktorer, de frontmonterede, klart overlegne. Det både når det gælder, kantklipning, ydeevne, manøvredygtighed, komfort, brugervenlighed og vedligeholdelseskrav.

Størst mulig manøvredygtighed
Især når det gælder manøvredygtighed og når maskinen skal bruges på områder med stejle skråninger, er Zero-Turn`s et skridt foran. De klarer kuperet terræn med en stigning på op til 20 grader med lethed, hvilket betyder at de kan klare græsarealer der er dobbelt så stejle som en frontmonteret kan. Ud over det, kan de endda køre på langs af skråninger og stadig holde retningen uden problemer.
Når det kommer til smidighed, fører Cub Cadet´s Zero-Turn også. I stedet for at have behov for en venderadius på op til 70 cm kan Zero-Turn´s dreje på stedet. Det betyder, at navigering på græsarealer omkring træer f.eks. ikke er noget problem og alle områder kan klippes effektivt og rent. Zero-Turn teknologien gør det muligt.

Mere klippekapacitet takket være en højere kørehastighed
Selv Cub Cadet´s mindste modeller, vil hurtigt overhale den frontmonterede under græsklipningen. Cub Cadet´s Zero-Turn traktorer har en hastighed på op til 11,2 km/t. Til sammenligning betyder dette, at hastigheden er op til 60 procent hurtigere end med de frontmonterede havetraktorer. De kan, som deraf, klippe flere kvadratmeter pr. time. PRO-modellerne er endda helt op til 77% hurtigere, end sammenlignelige frontmonterede og derfor muliggør en endnu større dækning.
Det er ikke kun på hastigheden de er overlegne. For at yde et effektivt klipperesultat, kræves også en optimal kantklipning. På grund af deres konstruktion, efterlader frontklipperen en lille strimmel uklippet græs, når der klippes kanter. Dette betyder, at der kræves en ekstra runde med en græstrimmer. Cub Cadet Zero-Turn´s klipper hele området præcist og efterlader ikke noget græs tilbage, efter kantklipningen.

Lav vedligeholdelse, høj komfort og forbedret håndtering
Størstedelen af frontklipperne bruger et styresystem med Bowden-kabler, som ofte skal justeres. På Cub Cadet Zero-Turn´s er styresystemet opbygget af kraftige styrestænger og alt hvad der kræves, er lidt smøring hver 25. times arbejdsbrug. Klippeaggregatet på Cub Cadet Zero-Turn traktorerne kan let højdeindstilles fra førerens plads på førersædet, mens på frontmonterede traktorer er føreren nødt til at stoppe helt op, stå af og indstille klippehøjden manuelt.
Desuden tilbyder Cub Cadet Zero-Turn´s også en overlegen siddekomfort. Selv de mindste modeller er udstyret med armlæn, mens en frontmonteret klipper enten mangler disse eller kun tilbydes på de dyreste modeller.

Cub Cadet´s Zero-Turn traktorer fås fra en klippebredde på 107 cm til 183 cm og fra en pris på 26.995,- og op.
Frank Andersen
Telefon:87119100