Publiceret den: 27-03-2019
Udstillingen Je Suis Wolff, som har fået sit navn efter den kendte terrorhandling rettet mod avisen Charlie Hebdo, tager udgangspunkt i hvordan man som menneske på et tidspunkt i livet vil stå ansigt til ansigt overfor et af terrorens mange ansigter.

I april åbner Cafe Månefiskeren dørene op for en unik udstilling, inspireret af evnen til at se frygten i øjnene og bearbejde indre terror. Kunstneren bag er Sandra Wolff, en kvinde som i den grad har arbejdet med egne personlige traumer og som gennem kunsten har fundet sin måde at heale på. Ifølge Sandra, kan terror have mange ansigter og udfolde sig på forskellige måder, uanset om terroren rammer ens eget personlige liv eller hos familie og kære. ”Terror er ikke kun død og ødelæggelse, men kan optræde i form af både fysiske begrænsninger, separation, mobning, skilsmisse, psykisk lidelse og kæreste sorg og meget mere”, siger hun.

At heale gennem kreativ ekspressionisme
Udstillingen sætter fokus på de følelser og tanker der ofte er svære at udtrykke verbalt. ”Personligt har jeg bearbejdet mine traumer gennem kreativ ekspressionisme, en evne jeg ellers ikke besad, men som dukkede op som et mirakel fra universet som en løsning til at håndtere de følelser, der ellers altid har været umulige at sætte ord på”, udtaler Sandra Wolff. Netop derfor, er det kunsternes største ønske, at udstillingen vil være en inspirationskilde for mange mennesker, som samtidigt lægger op til interessante samtaler og diskussioner. Især håber hun at de, der ofte lader sig begrænse af sin indre terror, vil se udstillingens mange facetter som et håb og en tro på, at lyset altid vil vende tilbage. ”Jeg opfordrer alle til at dykke dybt i sig selv, for at forsøge at finde en kreativ måde at forvandle al negativ energi, til selvhealing og personlig kunst”, siger hun afsluttende.

Omsætningen skal bidrage til kreativ udfoldelse i lokalområder

Værkerne som er reflekteret i Sandras egne erindringer og aspekter af livet, skal ikke kun visuelt være med til hjælpe andre med samme udfordringerne. De penge der bliver tjent på udstillingen ved salget af værkerne, skal være med til at betale for de omkostninger, der vil være i forbindelse med, at lave public art til fri benyttelse hele verden over. Omsætningen skal altså blandt andet gå til materialer og rejseomkostninger, så projektet kan realiseres og være til gavn for tusindevis af mennesker. Værkerne skal tjene som opmuntring i lokalområderne og give de lokale lyst til at dykke ned i egen kreativitet og potentiale.

Alle værkerne kommer til at koste 1 krone per kvadratcentimeter og alle priser vil være vist under hvert enkelt værk på udstillingen. Ved ferniseringen den 5. april vil der være åbent hus, hvor Sandra Wolff vil være at finde i tidsrummet fra 14-19. Værkerne vil være til offentligt kunstskue på Cafe Månefiskeren hele april måned.

Fakta om Sandra Wolff

Sandra Wolff er en 45-årig kvinde, der for knap to år siden begyndte at udtrykke sin kreativitet i en svær tid med identitetskrise og et langt sygdomsforløb. Med et brændende ønske om at helbrede sig selv og at finde livets balance, kastede hun sig over billedkunstens helbredende egenskaber, hvor hun efterfølgende aldrig har sluppet penslen igen. Sandra Wolff laver udelukkende kunst ud af genbrugslærreder og materialer, hvorigennem hun udtrykker sin indre verden. I dag betragter hun sig selv som en intuitiv ekspressionist, hvis største glæde er at male øjeblikke til refleksion og inspiration for tilskuernes egen kreativitet.

CV – Sandra Wolff

Oktober 2017: Begynder at male for første gang
Januar 2018: Udstiller før største gang på Cafe Månefiskeren
Februar 2018: Udstilling hos Kunstner og Galleri Rithva.dk, Guldborgvej 12, 2000 Frederiksberg