Publiceret den: 06-03-2019
Stifterne bag CodePower IVS er klar til et nyt eventyr med produktet PowerGuides. Ambitionen er at gøre medarbejdere i stand til selvstændigt at kunne fuldføre deres daglige arbejdsopgaver uden behov for at søge hjælp fra help-desk, manualer eller søgetjenester, når spørgsmål og problemer opstår. Svaret er lige ved hånden, hvor de har brug for det, når de har brug for det.

I læringsbranchen er der i dag stort fokus på at skabe såkaldt ”social learning” platforme, hvor man søger at inddrage alle virksomhedens medarbejdere i en fælles indsats for at skabe viden-portaler med små instruktionsvideoer (micro learning) hvor svar kan søges.
I PowerGuides kan vi dog gøre det endnu smartere for medarbejderne ved at integrere direkte med webapplikationen og servere svaret lige dér, hvor der aktuelt er brug for det. Det gøres helt enkelt ved at indhold matches med de steder i applikationen, det relaterer til og herefter straks er til rådighed. Videoer kan afspilles, pauses og genoptages efter behov, mens medarbejderen prøver de funktioner af, som bliver vist i videoen. Meget dynamisk og effektivt.

”Kan effekten af sådan et værktøj måles på bundlinjen?”
”Ja, forøgelsen i produktivitet, den højere kvalitet i arbejdet, de færre antal fejl, den hurtigere færdiggørelse af arbejdsopgaver og bedre service i kraft af den hurtigere behandlingstid – alt dette har en direkte positiv effekt”, lyder det fra Claus Lysholm, der er Direktør i CodePower IVS.

Et spændende add-on er vores ”PowerQA”, som fungerer ved, at en medarbejder formulerer et spørgsmål og sender det bredt ud til sine kolleger. En kollega med tid og lyst til at hjælpe, samler spørgsmålet op i programmet og svarer i form af en instruktionsvideo. Godkender spørgeren svaret, markeres videoen straks som nyt indhold til glæde for alle. Det er en meget nem og effektiv måde at få udvidet sit læringsindhold i virksomheden på.
Vores Knowledge Recorder eller andre skærm-optagere på markedet kan bruges til formålet.

Installationen af PowerGuides er yderst enkel og tilrettelagt som ren ”Plug & Play”. Har virksomheden behov for hjælp til at komme godt i gang med at udnytte fordelene, bistår vi naturligvis også gerne med det.

PowerGuides understøtter alle webapplikationer, lige fra virksomheders egenudviklede, til Dynamics 365, SalesForce mv. Vi integrerer også med andre læringsplatforme på markedet, som virksomheder måske allerede har investeret i.

Besøg os her: www.powerguides.net.
Claus Lysholm

CodePower IVS