Publiceret den: 04-03-2019
Workshop i København den 5 – 11 april 2019

Den seksuelle energi er den mest kraftfulde energi vi har. Når vi lære at mestre den kan vi, få adgang til dette uendelige univers af kreativ energi og bruge den til helbredelse, til at nære os selv, vores arbejde, vores relationer og sexliv.
Med samme selvfølgelighed som vi til daglig sætter os ind i fødevarers næringsindhold og tilberedningsmetoder for at kunne servere et sundt og velsmagende måltid, satte de kinesiske læger –taoisterne- for mere end 1000 år siden, sig ind i de seksuelle energiers muligheder Målet var at helbrede gennem elskov og at gøre sex så nydelsesrig som muligt.
Grandmaster Mantak Chia -der her i vesten mest er kendt for sine bøger om multiorgasme -kommer til Danmark for første gang. Fredag er der en introducerende aften med Mesteren. De øvrige dage er der tre workshops af 2 dage, hvor man lærer de grundlæggende teknikker til at forøge, cirkulere og bevare sin energi. Der er tale om øvelser og medicinsk yoga (med tøj på) der har til formål at lære os den dybere forbundethed med os selv og vores partner som de færreste i dag aner muligheden af. Øvelser og teknikker der ikke kun har til formål at skabe et godt sexliv men forvandle stress til vitalitet generelt.
Hverdagens uundgåelige stress sætter sig kroppen og blokerer energistrømmen. Vi kender det; vores omgivelser tapper os dagligt. Hovedet føles adskilt fra kroppen, vi glider væk fra hinanden og os selv. Får vi ikke ladet op, og bearbejdet de negative indtryk og skabt balance i sindet og kroppen, opstår der blokering af forskellig art, der ender med at sætter sig som fysiske symptomer eller sygdom og gør at vi bogstavelig talt føler os gammel før tid eller får os til at ”gemme sex til dag hvor vi har mere energi”. Gennem energi meditationer og diverse enkle yoga øvelse lærer vi at fjerne disse blokeringer og forøge vores livsenergi. Mht til de sexuelle energier gennemgås grundlæggende viden om multiorgasme og teknikker til hvordan vi kan forøge og transformere den seksuelle energi til selvhealing og mere livsenergi generelt. Der er tale om et spirituelt ikke-religiøst system med øvelser af kropslig og spirituel art. Mange kampsports folk, yoga instruktører, læger i kinesisk medicin besøger hvert år Tao garden for at forøge deres viden gennem Mantak Chias workshops.
Mantak Chia er uddannet i kinesisk medicin og er stifter af Universal Tao system. Han underviser worldwide 6 måneder om året. Han er bosiddende i Chiang Mai, Thailand, Tao Garden Spa and Health Resort som han ligeledes er stifter af. Han er prisbelønnet internationalt som årets Qigong Mester-senest i 2012 og ligger nr 18 på verdenslisten over de 100 mest spirituelle indflydelsesrige mennesker. Han har udgivet mere end 50 bøger og dvd’er og er konstant i gang med fornyelse af de taositiske principper. Mantak Chia er et levende bevis på sin eget system; vital, fysisk stærk, afbalanceret, skarp, lun humoristisk og et meget åbenhjertigt menneske.

For tilmelding se mere på: mantakchiadenmark.com,

Arrangør: Lotte Søs Farran-Lee Kropsterapeut/healer/tantriker, i samarbejde med danske Universal Healing Tao Instruktører
l@lottefarranlee.com.
Lotte Søs Farran-Lee