Publiceret den: 21-02-2019
Skandi Denmark A/S har i mange år været markedsledende i Skandinavien inden for lightere og andre produkter relateret til ild. Med opkøbet af hollandske Flameclub Europe fordobler Skandi sin omsætning og træder ind på det internationale marked som en af Europas fem største.

Skandi Denmark A/S har i de seneste år vækstet kraftigt i Skandinavien, og som en naturlig del af ekspansionen har virksomheden nu opkøbt den mangeårige europæiske samarbejdspartner Flameclub Europe, der er beliggende i Holland.

BLANDT TOP-5 I EUROPA
- Med opkøbet er Skandi Denmark A/S nu den ultimativt største importør af lightere samt fyrfadslightere i Skandinavien og blandt top-5 i Europa. Flameclub handler hovedsageligt med grossister i 24 lande, herunder virksomheder som Koopmann og Edco. Med de mange nye afsætningskanaler har vi nu de bedste betingelser for at sikre væksten internationalt og blive skarpere på alle fronter, siger Peter Rommedahl, direktør i Skandi Denmark A/S.

SORTIMENT GODT MODTAGET HOS EUROPÆISKE STORKUNDER
Med handlen fordobler Skandi sin omsætning i 2019 i forhold til regnskabsåret 2018, og fremadrettet vil Skandi udbrede sit øvrige sortiment af non-food volumevarer både til de europæiske grossister, men også til de store detailhandelskæder.

- Vi har allerede introduceret en række nye produktgrupper som er blevet godt modtaget af kunderne. Det er gode tegn for vores strategi med at vækste i Europa via innovation og godt gammelt købmandskab med slutkunden i fokus, siger Peter Rommedahl.

STYRKER OGSÅ SKANDINAVISK HJEMMEMARKED
Opkøbet styrker også Skandi på det skandinaviske hjemmemarked, hvor virksomheden gennem sin nye størrelse og internationale kontakter får endnu bedre adgang til producenterne.

- Vi er blevet meget stærkere på indkøb og har samtidig fået bedre muligheder for at sikre os rettigheder til brands og produkter, der passer ind i vores sortiment. Det betyder, at vi kan styrke samarbejdet med vores kunder i Danmark og resten af Skandinavien, siger Peter Rommedahl.

Skandi har salgskontorer i henholdsvis Danmark, Sverige og Holland og har efter opkøbet samlet det hollandske lager i Danmark og Sverige.
---
Skandi Denmark A/S er international producent og importør af non-food volumevarer såsom lightere, batterier og småelektronik. Vi har stor fokus på innovation og er konstant på udkig efter potentielle produkter til fordel for både kunder og forbrugere. Som både producent og importør er vi i stand til at sikre høj kvalitet til den bedste pris. Skandi opererer i mere end 20 lande med hovedkontor i Danmark.
Peter Rommedahl
Telefon:4731 6066