Publiceret den: 25-03-2019
Til alle interesserede

Vi runder snart 50 års jubilæum med faldskærmsudspring i Odense. Vi indkalder derfor alle venner, nuværende og gamle til et åbenthus arrangement i klubbens lokaler, lokaliseret i H.C.A. Airport.

Klubben har eksisteret næsten ligeså lang tid, som selve union Dansk Faldskærmsunion. Blot 5 år efter faldskærmsudspring blev udbredt i Danmark blev der fast aktivitet i Odense. Siden da har vi altid været på forkanten af dansk faldskærms sport og er til stadighed. I 2019 er vi som de første i DFU blevet tildelt titlen som kraftcenter. Dette gør at alle landets springere får mulighed for at udvikle sig her hos os på Fyn.

Landets eneste professionelle faldskærms master rigger holder til i Odense. Vi er den klub i landet med aller flest instruktører på baggrund af et meget stærkt frivilligt organ.
Der er tit events i Odense hvor vi blandt andet har haft flest antal springere over danmark nogensinde i luften, sommeren 2018. I 2018 havde vi også Thyra som 99 årige ude for at prøve hendes første faldskærmsudspring.

Flere af de springere som startede klubben i tidernes morgen er fortsat aktive springere eller piloter og vil retmæssigt blive hyldet denne dag.

Der er åbenthus onsdag d. 24. april fra kl. 16:00 til kl. 19:00.

Kl. 17. forventes der underholdning i form af diverse demo spring. Bl.a. spring med vores nyligt indkøbte dannebrog som faktisk er danmarks største!

Vi kan kontaktes på formand@ofc.dk eller per telefon +45 21385389

Tusind tak og vi glæder os til at se jer!
Jakob Sparvath

Odense Faldskærmscenter