Pressemeddelelser
Publiceret den: 10-01-2019
af Nichlas Farup, direktør i Smart-Borger
(- svar på artikel fra DR.dk fra 26/11/18)

De nye GDPR-regler og sammenhængsreformen skaber tryghed hos borgerne samt sikkerhed i vores datadrevne samfund. De nye regler har dog desværre sine udfordringer for såvel kommuner som borgere, der i dag må betale en dyr pris for at sikre sig, deres personlige oplysninger ikke bliver misbrugt. Som de tre journalister fra DR rigtigt påpeger, er kommunikationen mellem kommune og borger blevet langt mere besværlig, end den var før de nye GDPR-regler.

Indtil for nylig måtte sagsbehandlere, mentorer og virksomhedskonsulenter m.fl. nemlig kommunikere frit med borgerne per SMS og e-mail. Men da disse kanaler ikke er krypterede, er de ikke længere en mulighed - nu skal kommunikationen primært foregå gennem telefonopkald og e-Boks for ikke at bryde loven.

Digital platform kan løse problemet
Desværre er det en udfordring for mange at få tjekket deres e-Boks jævnligt, og det er enormt ærgerligt, at vi gør tilværelsen sværere for de borgere, der i forvejen kæmper med at få en hverdag til at hænge sammen. For dem kan en misset lægeaftale eller mail om kontanthjælp få kritiske følger. Vi må hurtigst muligt løse de udfordringer, GDPR-reglerne bringer med sig.

I Smart-Borger har vi udarbejdet en ny digital platform i vores app, der sikrer og krypterer borgernes oplysninger. Smart-Borger hjælper samtidig med at dokumentere og anmelde kvaliteten af møder, kurser eller aktivering på en enkel måde. Appen viser også en bred vifte af tilgængelige jobtilbud og praktikpladser for den enkelte borger. Alt sammen på ét og samme sted.
?Dette giver et mere realistisk billede af kvaliteten af hvert enkelt forløb, samtidig med at kommunerne får et konkret redskab til at følge og have overblik over hver enkelt borgers situation og proces samt bevis for, at borgeren overholder sine aftaler.

En solid bro mellem borger og kommune
Smart-Borger er vores forsøg på at løse de problemer, vi som samfund står overfor, når det kommer til ledige borgere og socialt udsatte. Vi ønsker at byde ind med et system og en løsning, der bygger en solid bro mellem borger og kommune og bibeholder en sikker kommunikation på en lettilgænge-lig måde.

Platformen skal gøre det både lettere og mere overskueligt for den ledige borger at være en aktiv spiller i processen med at komme tilbage på arbejdsmarkedet og motivere til medansvar hos borgeren. Vi er pt. i dialog med flere kommuner omkring et samarbejde, heriblandt nogle af Danmarks største.

Gennem vores nye kommunikationsplatform ønsker vi i Smart-Borger at støtte alle vores udsatte borgere mod en direkte vej tilbage på arbejdsmarkedet samt et godt, lykkeligt liv.


Eksempler på funktionerne i Smart-Borger-appen (se vedhæftede billeder)
Kontaktperson:
Johnny Sørensen
Telefon:22383672
 
Afsender:
Smart-Borger
Sankt Nikolaj vej 8. 3 sal
1953 Frederiksberg
 
Filer og billeder
Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse