Publiceret den: 11-12-2018
Det bliver lærer Peter Wang som bestyrelsen på Egå Ungdoms-Højskole fra nytår har udpeget til at lede skolen som forstander. Peter Wang afløser Erling Joensen, der starter som forstander på Idrætshøjskolen Viborg. Peter Wang kommer fra en stilling som både skolens idrætslærer og pædagogiske leder.
”Peter Wang har i en periode været den naturlige nummer to når det kommer til skolens daglige ledelse af det pædagogiske personale, så det virker for os som et naturligt skridt at give Peter det fulde ansvar for den samlede ledelse af skolen fra årsskiftet” udtaler bestyrelsesformand Dennis Nørmark.

”Peter Wang er meget vellidt og respekteret både blandt personale og elever og der er ingen tvivl om at han brænder for skolen og vil føre det gode arbejde videre, særligt med vores pædagogiske profil, som blev påbegyndt under den tidligere forstander og som Peter også selv har en stor aktie i. Skolen er i en utrolig god gænge med fuldt hus og ventelister og der er ingen grund til at ændre radikal strategi på et tidspunkt hvor det går godt og vi lykkes med det vi har sat os for”, forsætter Dennis Nørmark.

Peter Wang er 49 år gammel har tre børn og er bosat i Risskov og I offentlig sammenhæng er han mest kendt for sit arbejde for TV2 som NBA-ekspert, men Peter har været lærer på skolen siden 2005 og er således en mand der virkelig har skolen og skoleformen inde under huden. Peter har tillige været konstitueret forstander i en kortere periode.

”Jeg er utrolig glad for at have fået jobbet som forstander på Egå Ungdoms-Højskole”, udtaler Peter Wang og fortsætter: ”Jeg har siden 2005 været ansat på skolen som lærer, og nydt hvert et sekund. Det seneste år har jeg fungeret som pædagogisk leder, og fra 1. januar står der så Forstander på navneskiltet.
Jeg ser med stor glæde og entusiasme frem til at stå i spidsen for en skole, der gør en forskel for unge mellem 16 og 19 år. Teenageren er en fantastisk skabning, og med kompetente ansatte skal vi dyrke højskolens kernepunkter om livsoplysning, folkelig oplysning og demokratisk dannelse” afslutter Peter Wang.
Dennis Nørmark

Egå Ungdoms-Højskole