Publiceret den: 10-12-2018
Hvorfor smager vin af vin, og hvorfor smager vin forskelligt? En ny type vinabonnement giver både begyndere og øvede en bedre forståelse af vin gennem et 12 måneders læringsforløb med introduktion til alt om vinens oprindelse, smag, duft, klimaets betydning og meget mere. Hver temakasse indeholder både vin, madopskrifter og lærerige forklaringer om månedens emne.

Hvor mange vinabonnementer fokuserer på bestemte lande, distrikter eller bare gode tilbud, så går det anerkendte vinhus Erik Sørensen Vin andre veje, og introducerer en helt ny type vinabonnement, hvor de deler ud af deres store viden og fortæller, hvad der gør vin til vin.

”Vi har lavet et uddannelsesforløb på 12 vinkasser med forskellige temaer, så du kommer et spadestik dybere i vinens forunderlige verden og lærer om de fundamentale faktorer, der skaber og påvirker vinen. Det er vores måde at gøre op med den mystik og de myter, der kan være omkring vin, og dele ud af vores egen entusiasme og måske lidt nørdede viden, men på en jordnær og lærerig facon,” siger Janus Platen, der er marketingschef hos Erik Sørensen Vin.

UDDANNELSESFORLØB MED 12 TEMAER OM VINENS MYSTERIER
I hver kasse er der tre forskellige vine, der er udvalgt til temaet og årstiden, så man selv kan dufte og smage hvad for eksempel sukker, syre eller jordbund betyder for vinen. I kassen er der også beskrivelser af vinene og en lærerig gennemgang af månedens tema, der understøttes af digitalt materiale på hjemmesiden.

”I stedet for kun at læse sig til en teoretisk viden om vin, kan man lige på stedet prøve sin nye viden af i praksis, et emne ad gangen. Man kan vælge mellem to niveauer - begynder og øvet. Temaerne og vinene er de samme, men for de øvede går vi lidt dybere og nørder endnu mere med emnerne,” siger Janus Platen.

AT LÆRE OM VIN UDEN AT BLIVE BELÆRT
Den nye type abonnement ligger i solid forlængelse af den passion og holdning til vin, viden og kunder, der altid har præget det traditionsrige vinhus, siden det blev grundlagt i Hellerup for godt 60 år siden: Erik Sørensen Vin ønsker at hjælpe danskerne til at blive endnu klogere på vin i et marked med mange valgmuligheder.

”Vi vil gerne lære vores kunder om vin, uden at belære dem om hvilken vin de skal vælge. I vores tema om ’Mad og vin’ fortæller vi ikke hvilke vine der passer til forskellig mad, men hvorfor nogle vine passer bedre end andre. På den måde er det vores mål at man i løbet af de 12 måneder får en større viden, så man kan træffe bedre valg. Jo mere man ved om hvad man drikker, jo bedre bliver man til at vælge den vin man bedst kan lide,” understreger marketingschefen.

ANDERLEDES JULEGAVE LEVERET I KASSE MED GAVEKORT OG VIN
Abonnementet er uden binding og fås i to størrelser: 3 flasker for 399,- og 6 flasker for 699,- pr. kasse inkl. levering. Med den første kasse medfølger i øvrigt et startsæt med 4 Spiegelau Authentis vinglas og et duftsæt fra Le Nez du Vin med seks grunddufte du finder i alle typer af vine, så den samlede værdi er mindst 1.070,-.

”Det er også en rigtig god julegaveidé, og i stedet for et kedeligt papgavekort får man en lille prøvekasse med en halv flaske vin og en grundig beskrivelse af abonnementet, så der er noget at pakke ind og lægge under juletræet,” tilføjer Janus Platen fra Erik Sørensen Vin.

Abonnementet kan bestilles på firmaets hjemmeside: abonnement.eriksorensenvin.dk. Der er et minimumskøb på 2 måneder ved køb af gavekort.
Janus Platen
Telefon:8171 0300