Publiceret den: 29-11-2018
Nu er det snart muligt at købe covers med flotte motiver af H.C. Andersens eventyr, på www.coverzone.dk. Den danske kunstner, Lone Hedegaard og den odenseanske webshop, Coverzone.dk har indgået et samarbejde om at lave covers med motiver fra Lone Hedegaards egen H.C. Andersen kollektion.

Coverzone.dk er en webshop som sælger mobilcovers og mobiltilbehør til smartphones, fra deres kontor og lager i Odense. Virksomheden har nu lavet et samarbejde med den anerkendte kunstner, Lone Hedegaard,
om at trykke værker fra hendes H.C. Andersen kollektion på mobilcovers. Hedegaards kollektioner har været på udstilling i bl.a. New York, Berlin, Bologna og Montreal – og ikke mindst, i hendes eget galleri og i hendes egen butik i Århus.

Lone er fuldtidskunstner på 10. år, og hun skaber malerier som kommer fra glæde. Hendes malerier giver skud af
energi og positivitet, og lyser omgivelserne op. Hendes værker løfter stemningen i rummet og lokker mennesker ind
i maleriernes usædvanlige teksturer og sprudlende farver – alt sammen ved hjælp af strålende pigmenter, en mikstur af figurer og abstrakte elementer, samt en stærk sans for fortællinger og talrige referencer til popkulturen.
Hedegaard eksperimenterer konstant med teksturer og teknik. Hun belægger ofte sine malerier med savsmuld,
glasmarmor, sand, æggeskaller, planter og andre ting, som hun løbende finder i dagligdagen. Lone fortæller, at hun
får inspiration alle steder fra, og at hun elsker at lege med, at omformulere tekster og fortællinger til malerier. Hun
valgte at lave H.C. Andersen malerierne til en udstilling i NYC, fordi hun gerne ville lave noget som var typisk
dansk.

” [...] Selvom Danmark er et lille land, som de fleste har svært ved at placere på verdenskortet, så er H.C. Andersen
og hans eventyr næsten kendt over hele verden. [...] Det som tiltalte mig ved at lave et samarbejde med
Coverzone.dk, var den drive og vision som virksomheden har, og så syntes jeg at det er en spændende idé, at lave
covers til telefoner.”

- Udtaler Lone Hedegaard om hendes kunst og om samarbejdet med Coverzone.dk.
Samarbejdet mellem Coverzone.dk og Lone Hedegaard kommer, som nævnt i ovenstående, til at tage udgangspunkt H.C. Andersens eventyr. Lone Hedegaard har formået at skabe livlige, farverige malerier af nogle af de største eventyr, som H.C. Andersen har skrevet. Bl.a. Klods Hans, Den Grimme Ælling og Den Standhaftige Tinsoldat.

Motiverne, som kommer til at være på de forskellige mobilcovers, er brødstykker af disse malerier, som kommer til
at give et nyt udtryk af de forskellige værker, og som kommer til at give coveret helt nyt liv. Ejeren af
Coverzone.dk, Muamer Dragovic, udtaler om Lone Hedegaard og samarbejdet:

”[...] Jeg ville gerne lave noget anderledes og noget som mange ikke har gjort før. Derfor begyndte jeg at lede efter
nogle kunstnere som, jeg synes, kunne være interessante at lave et samarbejde med, i forhold til at trykke malerier
på covers. Da jeg fandt Lones arbejde, blev jeg virkelig fanget af hendes livlige og glade måde at male på.
Hendes kunstværker er specielle og sjove, samtidig med at de er virkelig flotte og interessante.”
Coverzone.dk er baseret i Odense og ønsker, at bidrage og understøtte denne del af den Odenseanske kultur,
samtidig med, at de ønsker at levere nogle anderledes slags covers med historie og dybde bag.
De to samarbejdspartnere har valgt at kalde projektet for ”H.C. Andersen of Denmark” og de nye specielle
mobilcovers lanceres snart på www.coverzone.dk.

Kontaktinformation:
Coverzone.dk, MD Selskab, Stenhuggervej 5, 5230 Odense M, info@coverzone.dk
Lone Hedegaard, Nørre Allé 86, 8000 Aarhus C, Tlf. 4034 7618, www.lonehedegaard.dk
Muamer Dragovic
Telefon:71 10 01 95