Publiceret den: 07-11-2018
Små fødder reagerer hurtigt
Vellykket og professionel zoneterapi har skabt glæde i mange småbørnsfamilier, når behandlingen har givet ro og balance hos de små. Det gælder fx ørebørn, mavesmerter og urolige børn.

- Vi havde fået rigtig god hjælp, da vores første barn havde mavesmerter, og derfor fik nummer to også zoneterapi. Han var ikke mange uger før han begyndte at døje med maven, men efter et par behandlinger hjalp det, og jeg fik også nogle fif til hvad jeg selv kunne gøre for ham herhjemme. Det siger Pernille, som er én af de mange småbørnsforældre, der har valgt at bruge zoneterapi til sine børn.

- Zoneterapeuten har altid formået at møde både mig og børnene hvor vi var på en utrolig empatisk, professionel og hjertelig måde.
Zoneterapien passer godt til de små. De reagerer ofte meget hurtigt og umiddelbart på behandlingen, og resultatet vil typisk være et gladere barn samt fred og ro i familien. Det bekræfter zoneterapeut Dorte Vilhelmsen, som har mange års erfaring med behandling af børn.

- Som zoneterapeut ser man fx rigtig mange børn med søvnproblemer. Det handler som regel om at barnet befinder sig i en stresstilstand, domineret af ”kæmp-flygt-frys” refleksen, aktiveret af det sympatiske nervesystem.
- Det kan vi med zoneterapi skabe balance i, så barnet i stedet reagerer med tillid og afslapning, altså styret af det parasympatiske nervesystem, siger Dorte Vilhelmsen.

- Foden er kroppens sladrehank, og vi oversætter så at sige fodens sprog og bringer kroppen tilbage i balance.
Typiske lidelser hos de små er også inkontinens, gylp, gentagne mellemørebetændelser, og børn, der spiser for lidt. Desuden er der mange forældre, der bliver bekymrede, når deres barn ikke kan sidde stille ved den første skole-hjem-samtale i 0. klasse, og her kan zoneterapi gøre en del for de urolige børn.

Kontakt
Lotte Odsgaard, sekretariatschef i FDZ, lo@fdz.dk tlf. 70 27 88 50 mellem kl. 9.00 – 14.00.

Fakta (bilag)
Sådan virker zoneterapi
Zoneterapi stimulerer relevante zoner på kroppen og fjerner energiblokeringer. Det betyder, at impulser i nervesystemet øges, kredsløbet og immunforsvaret styrkes, og lymfe- og affaldsstoffer drænes væk. Resultatet viser sig ved, at ubehagelige symptomer bliver mindre, klienten slapper bedre af og får ro og større livskvalitet. Med andre ord: Kroppen styrkes og hjælpes til selvhelbredelse.
FDZ, Forenede Danske Zoneterapeuter, er landets største brancheforening for uddannede zoneterapeuter og er RAB-godkendt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Dette er en garanti for, at din zoneterapeut er en Registeret Alternativ Behandler, som er ajour med sin uddannelse.
Forenede danske zoneterapeuter

Forenede danske zoneterapeuter