Publiceret den: 24-10-2018
Aftalen er SKI 02.22 der består af to delaftaler, IT-drift og co-location, og Cortex er leverandør på IT-drift.
”Cortex forventer at levere en række ydelser inden for IT-drift til det offentlige de kommende 4 år” udtaler Lars Pedersen, adm. dir. for Cortex.
Aftalens sortiment rummer mulighed for fuldstændig outsourcing samt hybridløsninger.
Aftalen indeholder derfor den fleksibilitet, som kræves for at man som offentlig indkøber af IT kan købe IT-drift både med en eneleverandør- eller flerleverandør-strategi.
”Med 02.22 har vi en aftale, hvor kunderne kan købe IT-driftskapacitet – co-location og har mulighed for at indkøbe slutbrugerenheder som en service. Konkurrencen om leverandørpladserne har været hård, og det har resulteret i et stærkt leverandørfelt på aftalen.” siger Christian Lunding, der er udbudsdirektør i SKI.
Med rammeaftalen kan det offentlige købe standard IT-driftskapacitet inden for disse områder:
• Platform services
• Infrastruktur services
• Slutbrugerenheder
• Netværk services
”Med denne aftale kan det offentlige trygt handle med Cortex, da vi dækker bredt inden for alle driftsydelser. Ved at købe ydelserne ind som en service undgår kunderne store indkøb og vil opleve en effektiv og billigere løsning” siger Lars Pedersen, adm. dir.
Cortex har siden 1998 leveret og driftet IT-infrastruktur til en lang række offentlige og private virksomheder. Nogle af disse virksomheder har vi serviceret siden starten bl.a. Lundbeck A/S og siden er der kommet mange til, f.eks. DCC Energi, Lokal Forsikring, Sønderjyske Forsikring, Aros Forsikring, Vestjyske Forsikring, Ascendis Pharma, Knudsen Plast, en lang række gymnasier og uddannelsesinstitutioner. Desuden drifter vi flere løsninger for Udenrigsministeriet ligesom vi blev valgt som deres leverandør af udbuddet ”Implementering af IT-sikkerhed på LAN-netværk – globalt” i 2016.
SKI anslår aftalen har en værdi på 720 mio. over 4 år for de udvalgte leverandører
Aftalen træder i kraft primo november i år når stand-still perioden er udløbet.
For yderligere information kontakt:
Jan Friis, Salgsdirektør, mobil 23 33 75 65, mail jfp@cortexconsult.dk
Jan Friis