Publiceret den: 05-11-2018
Med en kassetykkelse på under 4,9 mm, er dette ultratynde ur blandt verdens tyndeste i både kategori og pris.

“Målet var at skabe et ultratyndt ur. Vi ville skubbe grænsen for hvor tyndt et ur kunne laves til en overkommelig pris”, siger Christian Mikkelsen, en af Obaku’s to ur designere. Derfor er Papir kun 4,9 mm tynd. Prisen er lige så imponerende - fra kun kr. 1399, -

Obaku har vendt traditionel ur-produktion på hovedet, for at opnå et af de slankeste og letteste ure nogensinde. For at bevare flowet fra stål mesh lænken med den super tynde, 2,5 mm kant på urkassen, valgte vi at fusionere urkassen og lænken. På denne måde eliminerede vi behovet for de traditionelle ”horn”. Som om det ikke var nok, kommer hver Papir med ridsefrit safirglas for at understrege holdbarheden af den ultra-
tynde model.

Navnet ”Papir” giver associationer til noget let og slankt. De lette og slanke linjer mærkes knapt på dit håndled. Det føles næsten som om du bærer papir.

Vores chefdesigner Christian Mikkelsen indrømmede: “Dette ur var en stor udfordring for alle involverede i dette projekt. Det gav os nogle hovedpiner undervejs. Men var det det værd ? Absolut!“
Papir er ikke et traditionelt ur, det er en oplevelse.

Papir Lille
mindre, men lige så imponerende

Vi kunne ikke lade være med at skabe en mindre model af den større Papir. Vi kalder den “Papir Lille.”
Den har samme ultratynde urkasse på kun 4,9 mm. Konstruktionen, med fusioneret, 2,5 mm, kant mellem urkassen og lænken, er den samme og modellen er naturligvis også udstyret med et ridsefrit safirglas.

Papir vil være tilgængelig i en
39mm og 34mm størrelse.
Begge modeller kommer i fire farvekombinationer.

Fås hos alle førende urforhandlere.

Høj opløsningsbilleder: Dropbox.obaku.com
Folder: Watch og Strap Images / Watches / Hero Shots / 2018