Publiceret den: 08-10-2018
Uncovering Mental Health in Prisons and Other Troubled Areas
- et dagsseminar i mental sundhed indenfor fængselsvæsenet støttet af Velliv Foreningen. -

Mental sundhed er nøglen til et bedre arbejdsmiljø i de danske fængsler.
Tonen i de danske fængsler er blevet hårdere. Det kræver mental robusthed hos de daglige aktører at møde på arbejde, og det stiller store krav om opbakning fra ledelsen. Der gøres en stor indsats fra Kriminalforsorgens side og til trods for det, er situationen stadigvæk stærkt belastende for de involverede parter. Nye psykologiske indsigter høstet i England og USA giver imidlertid opmuntrende resultater, som med fordel vil kunne anvendes i danske miljøer.

England viser vej til mental sundhed i et fængselsmiljø.
Seminaret sætter fokus på et nyt psykologisk paradigme, der med succes er blevet introduceret i et engelsk fængsel – HMP Onley – af firmaet Beyond Recovery CIC. Paradigmet går under betegnelsen: De Tre Principper. Seminaret er en gennemgang og beskrivelse af det nye paradigme samt effekten af dets anvendelse i det daglige arbejde.
Studiet af effekten er beskrevet i en dokumentation med titlen Teaching Health Versus Treating Illness. Dokumentationen er publiceret i International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology.

Seminaret afholdes på Park Inn Hotel i Kastrup den 14.11.18 fra 0900-1700.
Arrangør: Sundt Samarbejde – 2980 Kokkedal – info@sundt-samarbejde.dk – 6118 4360
Yderligere information og tilmelding på: www.3pnordic.org
Beyond Recovery CIC: https://beyond-recovery.co.uk/