Publiceret den: 19-09-2018
Sjølund Group fortsætter sin globale vækst og køber alle aktier i virksomheden Cutform OÜ i Tallinn, Estland med ca. 100 medarbejdere, og speciale inden for fremstilling og bearbejdning af emner i stål og aluminium i høj kvalitet.
Cutform OÜ udgør dermed et stærkt match til Sjølund Groups eksisterende kompetencer og den globalt set stærke position på valsning af stål og aluminiumsprofiler til bl.a. vindmølle turbiner, bygningsfacader, højhastighedstog og overfor en bred vifte af industri kunder i særligt Danmark, Skandinavien, Kina og Tyskland.
”Vi har som en del af vores globale vækstplan søgt efter en virksomhed med kompetencer inden for fremstilling og maskinbearbejdning, og som kan dokumentere høj kvalitet i både produktion og logistik kombineret med et konkurrencedygtigt omkostningsniveau, og det har vi fundet med Cutform”, udtaler CEO i Sjølund Group Søren Ravn Jensen.
”Vi oplever i stigende grad et ønske fra vores kunder om færre leverandører som kan mere, og med Cutform vil vi netop kunne tilbyde sådanne bredere løsninger til både eksisterende og nye kunder”, fortsætter Søren Ravn Jensen.
Cutform OÜ blev etableret i 2011 og har siden oplevet en kraftig og profitabel vækst inden for særligt vind industrien. En stærk og global parter som Sjølund Group har været et naturligt skridt i Cutforms egen udvikling. Direktør og tidligere medejer af Cutform OÜ Jason Clark udtaler:
”Den videre udvikling af Cutform fra vores eksisterende stærke position som leverandør til vind industrien, kræver adgang til nye markeder i andre brancher og geografier. Som en del af Sjølund Group får vi netop denne adgang, og bliver et centralt element i en global vækststrategi. Det ser vi meget frem til.”
Cutform OÜ integreres som selvstændig juridisk enhed i Sjølund Group under daglig ledelse af Managing Director Jason Clark og fortsat under navnet Cutform OÜ.

Yderligere information:
CEO i Sjølund Group, Søren Ravn Jensen: Mobile: +45 2142 5016
Managing Director i Cutform OÜ, Jason Clark: Mobile: +372 5697 5887

Facts om Sjølund Group
Med overtagelsen af Cutform OÜ er Sjølund Group bestående af hovedkontor og produktion i byen Sjølund ved Kolding i Danmark, produktionsfaciliteter i Hefei, Kina og Tallinn, Estland samt logistik og lager i USA.
Sjølund Group beskæftiger i alt ca. 250 medarbejdere fordelt på de fire lokationer.
Sjølund Groups afsætning sker på det globale marked inden for forretningsområderne Wind, Transport, Building og Machinery.
Sjølund Group er 51% ejet af den tyske investeringsfond Deutsche Beteiligungs AG og de resterende 49% af ledelsen.
Læs mere på www.sjoelund.com og www.cutform.ee
Susanne Madsen

Sjølund A/S