Publiceret den: 29-09-2017
Dansk Autoværn fik 4 år mere med vedligeholdelse af Statens Veje. Entrepriserne blev vundet i 4 ud af 5 distrikter i Danmark og er med kontraktstart fra 2018. Hermed er det i alt 19 år Dansk Autoværn har varetaget opgaven.

I alt modtog Vejdirektoratet 157 enkelttilbud fra 33 bydende virksomheder på den samlede vedligeholdelse af Statens Veje. Herudover blev der givet 91 kombinationstilbud.

Dansk Autoværn vandt som hovedentreprenør vedligeholdelsen af autoværn og broautoværn i 4 ud af 5 distrikter i Danmark og er yderst tilfredse med forløbet.

”Det er en stor tilfredsstillelse, at vi kan fortsætte det arbejde, vi har udført for Staten i de seneste 19 år, og det viser, at Dansk Autoværn har de rigtige kompetencer og er meget konkurrencedygtig” siger adm. direktør, Dansk Autoværn A/S, Ulrik Toft Marcussen.

4 distrikter udgør små 3.000 km veje og Dansk Autoværn skal udføre drift og vedligeholdelse af autoværn og rækværker på vejene. ”Vi foretager det meste af vedligeholdelsen af vejnettet om natten, hvor vi generer trafikken mindst muligt. Det har vi gjort i alle årene, og det fortsætter vi med” siger Ulrik Toft Marcussen.

Dansk Autoværn lastbiler på vejene
Ulrik Toft Marcussen