Publiceret den: 16-06-2017
Midnight Shopping ApS har for første gang opnået finansiering gennem crowdlending. Virksomheden holder til i Rønne og blev stiftet i marts 2012. Virksomheden består af de to webshops bornholmbornholmbornholm.dk (3xBornholm) og underdrenge.dk, som respektivt sælger bornholmske produkter og undertøj til mænd og drenge. Midnight Shopping ApS ejes af Tim Nybroe Hansen og Lars Falk.

Ledelsen søgte finansiering til marketing og videreudvikling af webshoppen på et internationalt niveau med et mål om at nå 300.000 kr. Lånet blev formidlet gennem den bornholmske virksomhed Kapital4you som arbejder med finansiering og kapitaltilførsel til små og mellemstore virksomheder og samarbejder med Lendino.
Midnight Shopping ApS oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet blev derefter udbudt den 21. april 2017 på Lendinos lånemarked, som p.t. har over 1.000 aktive långivere. Lånet på 300.000 kr. blev finansieret af 107 långivere på 32 minutter.

For mere information omkring lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Majbritt Tønnesen, ejer af Kapital4you
Telefon: 31 33 15 83, mail: mail@kapital4you.dk

Tim Nybro Hansen, ejer af Midnight Shopping ApS
Telefon: 30 45 26 09, mail: th@jf-data.com

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen

LENDINO A/S