Publiceret den: 15-06-2017
Madfabrikken ved Lind og Fonseca IVS har for første gang opnået finansiering gennem crowdlending. Virksomheden holder til i Middelfart og åbnede i marts 2017. De arbejder i det daglige primært med at lave sunde madpakker til skoleelever, nem aftensmad to-go, varme retter til pensionister og andre sunde madløsninger baseret på lokale råvarer.

Ledelsen søgte finansiering til diverse startomkostninger med et mål om at nå 50.000 kr. Madfabrikken oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet blev derefter udbudt den 6. april 2017 på Lendinos lånemarked, som p.t. har over 1.000 aktive långivere. Lånet på 50.000 kr. blev finansieret af 24 långivere på 4 minutter.

For mere information omkring lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Louise Thuesen og Kamilla Lind, ejere af Madfabrikken ved Lind og Fonseca IVS
Telefon: 31 20 23 55, mail: madfabrikken@gmail.com

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen

LENDINO A/S