Publiceret den: 13-06-2017
ChaseRace K/S har for anden gang opnået finansiering gennem crowdlending. Virksomheden holder til på Østerbro og blev stiftet i juli 2013. De arbejder med at udvikle verdens første free-to-play digitale strategiracerspil med tilhørende e-Sports community.

ChaseRace K/S opnåede i efteråret 2016 finansiering af et lån på 517.000 kr. gennem crowdlending til at lancere deres platform. Ledelsen søgte endnu engang finansiering i april måned til udviklingen af skræddersyede dashboards samt en demo til brug for rekruttering af nye annoncører og teamsponsorer blandt de store mediebureauers klienter med et mål om at nå 300.000 kr. De oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet blev derefter udbudt den 26. april 2017 på Lendinos lånemarked, som p.t. har over 1.000 aktive långivere. Lånet på 300.000 kr. blev finansieret af 77 långivere på en time.

For mere information omkring lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Uffe Egekvist, direktør i ChaseRace K/S
Telefon: 28 19 33 81, mail: ue@chase-race.com

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen

LENDINO A/S