Publiceret den: 08-06-2017
15. juni kl. 6.00 slår emmerys dørene op til en helt ny bagerbutik med speciale i brød, kager og kaffe i Åbyhøj. Butikken er det første synlige resultat af kædens nye strategi, og et billede på hvad man kan forvente af emmerys i fremtiden.

Siden emmerys startede i 1990’erne, har konceptet været helt unikt. Først med langtidshævet surdejsbrød uden gær og andre økologiske brød og kager, og siden med kaffe, sandwich og bord- og stolemiljø.

Emmerys kerneværdier skal frem i lyset igen
Da kædens nye administrerende direktør, Kim Trier Meyer, tiltrådte i februar, satte han gang i et omfattende arbejde med at finde helt ind til emmerys kerneværdier og udvikle en ny strategi, hvor disse værdier kan komme helt frem i lyset igen og udfolde sig bedst muligt.

Organisationen er blevet opjusteret, både med Niels Jessen som ny COO til at sikre og forbedre kvaliteten på kædens produkter, men også med flere andre kompetente medarbejdere på alle niveauer. Alt fra produkter til service og indretning er blevet finkæmmet og optimeret for at give kunderne en totaloplevelse af samme ypperlige kvalitet som det brød, emmerys er kendt for.

”Alle skal have råd til økologi, også selv om det er af høj kvalitet. Vi skal fastholde vores gode kvalitet og fortsat udvikle os. Vi fokuserer på at bringe vores nuværende butikker op på det kvalitetsniveau vi ønsker, så det bliver en samlet kvalitetsoplevelse – vi vil have en ensartet og høj kvalitet hele vejen rundt i kæden,” siger Kim Trier Meyer.

Det første eksempel på fremtidens emmerys åbner i Åbyhøj
De eksisterende butikker vil løbende og trinvis blive opdateret til den nye strategi, og samtidig udvider emmerys med nye butikker. Den første i Aarhusforstaden Åbyhøj, hvor det fra 15. juni bliver muligt at opleve, hvad man kan forvente af emmerys i fremtiden. Den nye indretning vil blandt andet bestå af danskproducerede møbler, for eksempel stole fra N.O. Møller.

”Det har været vigtigt at få vores kvalitetsprodukt – det gode, økologiske brød og kaffe – til at smelte sammen med et tidssvarende udtryk, der understreger emmerys DNA. Vi har ikke valgt den enkleste løsning, men den bedste løsning, selv om det koster mere arbejde,” fastslår brand manager Karina Hovgaard.

Åbningen af den nye emmerys har allerede givet anledning til store forventninger i lokalområdet.

”Reaktionerne har været meget overvældende, og folk ser virkelig frem til at vi åbner i området. Så vi glæder os til at brag af en åbning med gratis kaffe, smagsprøver og gode tilbud, så alle kan få en bid af kagen og opleve kvaliteten i det nye emmerys,” slutter Karina Hovgaard.
Karina Hovgaard
Telefon:3613 0670