Publiceret den: 07-06-2017
DFV Filter ApS (tidligere Dansk Filter & Ventilation ApS) har to gange i 2017 opnået finansiering gennem crowdlending. Virksomheden holder til i Vandel uden for Billund og blev stiftet i februar 2014. De arbejder i det daglige primært med salg, projektering og montering af industriventilation samt med produktion af filterposer. Poseproduktionen er efter opnået finansiering flyttet til nye lokaler i Give.
Begge crowdlendinglån blev behandlet af Lendino og udbudt på deres online lånemarked med over 1.000 aktive lånegivere.

Det første lån, som blev udbudt den 9. januar 2017, var på 175.000 kr. Dette lån skulle hjælpe DFV Filter ApS til udvidelse af eksisterende filterposeproduktion. Ledelsen oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet på 175.000 kr. blev finansieret af 69 långivere på 30 minutter.

Det andet lån, som blev udbudt den 20. marts 2017, var på 125.000 kr. og skulle hjælpe med udvidelse af produktionsudstyr og nye lejede lokaler. Lånet på 125.000 kr. blev finansieret af 52 långivere på ni minutter.

For mere information omkring lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Susanne Jeberg Nielsen, Direktør i DFV Filter ApS
Telefon: 26 78 71 84, mail: sjn@dfv-aps.dk

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen

LENDINO A/S