Publiceret den: 31-05-2017
Colombani ApS har for anden gang opnået finansiering gennem crowdlending hos Lendino. Virksomheden holder til i Rønde med lager i Herfølge og blev stiftet i september 2014. De arbejder i det daglige primært med import og salg af økologisk olivenolie, eddike og nødder, som de sælger på deres webshop og i enkelte mindre detailbutikker.

Ledelsen søgte finansiering til at udvide deres lagerkapacitet som følge af efterspørgsel fra nuværende kunder med et mål om at nå 500.000 kr.
Colombani oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet blev derefter udbudt den 3. januar på Lendinos lånemarked som p.t. har over 1.000 aktive långivere. Lånet på 500.000 kr. blev finansieret af 149 långivere på syv timer.

For mere information omkring Colombani og lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Jesper Gyldendahl Colombani, Adm. direktør og medejer i Colombani
Telefon: 28 49 51 32, mail: jesper@colombani.dk

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen
Telefon:51 35 31 11