Publiceret den: 28-02-2017
Sidst i januar modtog vi forstander Alan Larsen og skolemor Lisbeth Sand Larsens besked om, at de ønsker at fratræde deres stillinger på Brejninggaard Efterskole med udgangen af juli 2017. Ønsket om mere fritid, nye udfordringer samt at stoppe på toppen gør, at beslutningen er kommet nu. Vi har stor respekt for deres beslutning, selv om vi gerne havde set, at de havde taget et par år til.

I forløbet med at finde deres afløsere opstod der en mulighed, som skolens bestyrelse har valgt at følge. Det betyder, at skolen får en anden ledelsesstruktur med en forstander og to afdelingsledere. Skolemor- stillingen bliver nedlagt, og disse opgaver fordeles på skolens øvrige personale.

Det nye lederteam er alle rekrutteret blandt skolens nuværende medarbejdere. Kristian Grell, som har været viceforstander på Brejninggaard Efterskole i tre år, bliver skolens nye forstander. Lærer Benjamin Stræde bliver ansat som administrativ afdelingsleder og souschef, og lærer Morten Henneberg bliver ansat som pædagogisk afdelingsleder. De ansættes alle i deres nye stillinger pr. 1. august 2017.

Vi er rigtig glade for, at vi på denne måde kan fastholde tre dygtige og energiske mennesker, som brænder for Brejninggaard Efterskole. De vil sammen med skolens øvrige engagerede medarbejdere føre skolen videre i den retning, som er sat og samtidig udvikle og forny skolens tilbud.

Harald Olesen
Bestyrelsesformand