Publiceret den: 16-02-2017
Crypto virus og hacker angreb er desværre ved at blive en del af dagligdagen i mange virksomheder rundt om i Danmark, om du er stor eller lille gør her ingen forskel.

Vi oplever hos vore kunder og ser i pressen en stigning i angreb på virksomheder. Trusselsmønstret er ved at ændre sig radikalt og risikoen for angreb af Crypto virus, direkte hackerangreb, industrispionage etc. Er stærkt stigende. Det er faktisk uhyggeligt at tænke sig at næsten samtlige virksomheder’s offentlige Ip adresser er udsat for over 3000 angreb pr. dag i gennemsnit. Angrebene er foretaget af automatiske hack robotter som melder tilbage til deres ejer, herefter har hackeren så mulighed for at se nærmere på interessante IP adresse og hvad der ligger bag.

ComTeam har nu indgået samarbejde med USA’s største sikkerheds leverandører NIKSUN som i forvejen levere overvågning til det amerikanske Militær, CIA, Facebook etc. vi vælger at kalde det DRA (Direkte Risiko Analyse), det betyder for dig at du inden længe kan få en af vores sikkerhedskonsulenter på besøg, og der få total afklaring på hvad der sker i dit netværk og infrastruktur her og nu.

For den lille virksomhed, kan få tiltag som den rigtige firewall, forbedrede password politikker ændring af procedure og en lidt bredere forståelse, være med til at øge sikkerheden. Noget som oplysning af medarbejdere er her også af stor betydning.
For de stører vil vi kunne tilbyde 24/7 overvågning af netværk samt direkte indgriben for at stoppe evt. hacker angreb. For de hel store virksomheder eller offentlig institutioner, bliver løsninger hvor deres egen it afdeling løser problematikkerne og samtidig overvåger virksomhedens netværk en del af porteføljen.

Vi er utrolig glade for samarbejdet med NIKSUN og glæder os til at færdiggøre serviceområderne, og er helt sikker på at det vil være med til at skabe en høj forbedret sikkerhed hos mange virksomheder i Danmark. Vi kan næsten ikke vente med at komme i gang, og er i øjeblikket startet op på at få uddannet og ansætte de rigtige sikkerhedskonsulenter.

ComTeam A/S leverer IT løsninger over hele Danmark til små og store virksomheder samt den offentlige sektor.
Hvis du vil høre mere kan du kontakte Micael Torp på Email.: mto@comteam.dk eller mobil +45 44 22 44 09
Micael Torp
Telefon:+45 44 22 44 09