Publiceret den: 03-02-2017
Dansk Autoværn A/S har pr. 1. december 2016 etableret datterselskab i Sverige. Samtidig er virksomheden Milewide, som er dansk design vejudstyr, kommet under Dansk Autoværns vinger. Virksomheden har fra 1. januar 2017 samme ledelse, og der skabes synergier for kunderne.

En samlet løsning til kunderne

Ulrik Toft Marcussen, adm. direktør i Dansk Autoværn og Milewide fortæller: ”Vi oplever, at kunderne
ønsker færre leverandører, så projektudførelsen bliver mere enkel. Derfor er det en klar fordel for vores
kunder, at Dansk Autoværn og Milewide nu har samme ledelse og i projektfasen kan byde ind med
løsninger og produkter fra begge virksomheder. Samtidig kan vi opnå nogle indkøbsfordele og
administrative fordele, som kommer vores kunder tilgode. Jeg har store forventninger til de synergier, vi
kan skabe og ser frem til at møde kunderne med det nye tilbud.” Han fortsætter: ”Samtidig har vi
etableret datterselskab i Sverige, hvor Milewide i forvejen står stærkt. Her forventer vi ligeledes, at
eksisterende og nye kunder vil tage godt imod vores samlede koncept.

DAVNORDIC – Svensk datterselskab.

DAVNORDIC er navnet på det svenske datterselskab, og virksomheden er centralt placeret i Jönköping, midt imellem Stockholm, Malmö og Göteborg lige op af E4 - Sveriges hovedfærdselsåre. Ulrik Toft Marcussen fortæller: ”Vi kan tilbyde hele vores produktsortiment i Sverige, som faktisk er temmelig omfattende med Milewide i folden også, og vi har ansat højt kvalificerede og kompetente folk, som vi forventer kan videreføre vores forretningskoncept fra Danmark.

Milewide – kvalitets vejudstyr

Milewide er velkendte på det svenske marked og indgår i store vejprojekter som f.eks. den kommende forbifart i Stockholm.

Virksomheden blev etableret i 1995 på baggrund af to designkonkurrencer, som var udskrevet af Vejdirektoratet og Dansk Design Center omkring en samlet serie af vejudstyr og støjskærme.
Knud Holscher Industriel Design vandt begge konkurrencer og den nye virksomhed og produktserie kom til at hedde MILEWIDE.

MILEWIDE produkterne er designet, så de kan indgå i et utal af kombinationer og støjskærmen har vundet IF product Design Award-prisen og den tyske designpris Die 100 Besten Industrie-design i 1998. Virksomheden har ikke tidligere haft salgskonsulent i Sverige, som den nu får med samarbejdet med DAVNORDIC.

Dansk Autoværn A/S

Dansk Autoværn er leverandør af trafiksikkerhed og er landsdækkende med hovedkontor i Silkeborg og afdeling i Bjæverskov og Sverige. Firmaet er mere end 80 år gammelt og har leveret en lang række trafiksikkerhedsløsninger til de danske veje igennem alle år.

1. Adm. Direktør i Dansk Autoværn A/S, Ulrik Toft Marcussen
2. Den nye chef i Sverige, Conny Embom på kontoret i Jönköping