Publiceret den: 24-01-2017
Fødevarevirksomheden S-A FOODs pålægsfabrik ”Vellingegård Food” er blevet certificeret efter FSSC 22000 standarten.

Pålægsproduktion og specielt produktion af skiveskåret pålæg er en følsom produktkategori indenfor fødevaresikkerhed. Derfor har det været vigtig for os, at vise omverden, at vi sætter barren højt og nu er certificeret indenfor de strengeste fødevarekrav, der findes i branchen forklarer adm. direktør Mikkel Darringe.

Fabrikskoncept og fødevaresikkerhed går hånd i hånd
S-A Foods pålægsfabrik ”Vellilngegård Food” er opbygget med en fleksibel og kundeorienteret tilgang til produktionen. Konceptet giver kunderne endnu større muligheder for at få medbestemmelse over hvilke pålægsprodukter som f.eks. skal skiveskæres til dem. Kundernes medbestemmelse kræver stærke fødevaresikkerhedsrutiner. Dette understøtter FSSC 22000 certificeringen os med.

Fødevaresikkerheden er væsentlig som aldrig før
Vi oplever et stadig større ønske fra vores danske og svenske detailkædekunder om fødevaresikkerhedscertificeringsniveau for pålægsprodukter og specielt skiveskåret pålægsprodukter. Faktisk er visse detailkæder begyndt at kræve dette, før det er muligt at kunne byde ind på f.eks. private label produkter hos dem, supplerer Mikkel Darringe.

FSSC 22000 standarten
FSSC 22000 standartens store styrke kommer af, at den tager stilling til de risici, der er i virksomhedens processer – helt fra ordreindgåelsen til den færdige vare leveres til kunden. Standarten er betydelig bedre end de rigide afkrydsningsmodeller, som andre standarter benytter, supplerer Mikkel Darringe.
FSSC 22000 standarten er optaget i GFSI (Global Food Safty Intiative).

Det er virksomheden Intertek, der har stået for certificeringen af Vellingegård Food efter FSSC 22000. Intertek er akkrediteret til at certificere over 100 forskellige standarter verden over.
Mikkel Darringe
Telefon:+4526282663