Publiceret den: 17-01-2017
Med åbningen af en Kolding-afdeling får jyderne nu mulighed for at skaffe kapital helt uden om bankerne og de dyre Quicklån.
I Skovlunde ligger firmaet Pant i Alt, som for to år siden lancerede finansierings-konceptet ”lån penge af dig selv”. For hvorfor tage et dyrt kviklån, hvis man har værdier derhjemme i form af eksempelvis sølvtøj, smykker, motorcykel eller malerier? Værdier, der kan sælges til Pant i Alt med en tilbagekøbsret. Denne nye måde at få likvider på, har opnået en så stor succes, at firmaet nu har åbnet en afdeling i Jylland, nærmere betegnet Slotsgade 12 i Kolding.
Efter endt løbetid, typisk 1-2 måneder, kan man så købe sine ejendele tilbage til en på forhånd aftalt pris, som er lidt højere end den firmaet betalte for effekterne. Køber man derimod ikke sin ejendel tilbage indenfor tidsrammen, så er det Pant i Alt, der har fri råderet over genstanden og som derfor kan sælge den videre.
Sælg bilen, men behold rådigheden over den
Samtidigt med åbningen i Kolding lancerer firmaet nu et koncept, der er målrettet bilister, der mangler lidt luft i økonomien. Disse bilejere kan nu få kontanter i hånden ved at sælge deres bil - dog har de fuld råderet og kan fortsat køre i den. Ikke mindst har de så mulighed for at købe bilen tilbage, når økonomien tillader det.
Konceptet hedder PantiBiler.dk, hvor man ganske enkelt sælger sin bil (dog skal man være fyldt 25 år), og derefter lejer den, indtil man har mulighed for at købe bilen tilbage. Den månedlige leje svarer nogenlunde til den leje, man ville betale for at leje en bil hos et traditionelt biludlejningsfirma.
- Folk kommer til os med både billige og dyre ting – alt lige fra malerier, smykker, møbler til knallerter, palleløftere, traktorer, campingvogne – og nu også biler. Næsten alt har vores interesse, når det repræsenterer en værdi, fortæller Christoffer Obel, der er direktør for Pant i Alt, og fortsætter:
- Har man et godt forhold til sin bank, er der ingen grund til at kontakte os. Men hvis banken siger nej eller man ganske enkelt ikke har lyst til at involvere sin bank, så vil løsningen normalt være et dyrt Quicklån. Men her er vi så et godt alternativ til hurtig likviditet, da vi rent rentemæssigt er lidt dyrere end bankerne, men billigere end et Quicklån, slutter Christoffer Obel med en understregning af, at firmaet faktisk ikke er en pantelånervirksomhed, idet det ikke låner penge ud, men køber effekterne af kunderne – og så tilbagesælger dem igen.
Yderligere oplysninger fås hos direktør Christoffer Obel på telefon 70 60 56 06.
hr@pantialt.dk
www.pantialt.dk www.pantibiler.dk