Publiceret den: 13-01-2017
Det er slut med en alt for bitter eller for tynd kop te. KitchenAids nye Artisan tebrygger gør det nemt for alle teelskere at mestre kunsten at lave den perfekte kop te.

Det er ikke altid nemt at lave en god kop te med masser af smag. Sort te har fx brug for en høj temperatur på 95 °C for at trække alle smagsstofferne ud, mens grøn te har brug for en lidt lavere temperatur på 80 °C. Hvis temperaturen er bare lidt for høj eller for lav i forhold til den perfekte temperatur, risikerer teen at blive bitter eller uden smag. Det problem løser KitchenAid nu med sin kombinerede Artisan tebrygger/elkedel, der ikke kun er smuk på køkkenbordet, men som også garanterer den helt rigtige temperatur til din te – akkurat som i et rigtigt tehus.

Te med masser af smag og aroma
Den elektriske tebrygger er skabt af glas og rustfrit stål i det ikoniske, strømlinede KitchenAid-design, der er skabt til at give teelskere den samme grad af præcision og kontrol, som KitchenAid også tilbyder alle kaffeelskere med sine kaffemaskiner. Tebryggeren har fem specielle, faste temperaturindstillinger, hvilket er det bedste instrument til at lave en velsmagende te. Hver enkelt indstilling er designet til at bevare den unikke smag og aroma, som giver de forskellige tevarianter deres helt eget særpræg, fx Oolong, urtete, sort, hvid eller grøn te. Den rette mængde vand med den rette temperatur gør det muligt at få din ynglingste til at udfolde sit fulde potentiale, så du får den perfekte kop te – hver gang!

Hurtig og praktisk tebrygning
KitchenAids Artisan tebrygger koger hurtigt og lydløst vand på få minutter, hvorefter den holder teen varm i op til 30 minutter, før den automatisk slukker. Kedlen har en god størrelse på 1,5 liter, der er nem at fylde med markering af vandmængde. Når teen har trukket længe nok, kan du nemt fjerne tesien af rustfrit stål og derefter bruge tebryggeren som elkedel, fx hvis du skal koge vand til andre formål i køkkenet. Der følger en praktisk holder til tefiltret med, så du har et sted at opbevare det – samtidig med at du holder køkkenbordet tørt og fri for vand- og tedryp. Et kalkfilter i kedellåget sikrer, at eventuelle urenheder ikke kommer ned i din te.

Fås i Magasin fra uge 5
Vejl. pris kr. 2.339,-