Publiceret den: 12-01-2017
Kongen af private dining

Det er blevet mere og mere populært, at få en professionel kok hjem til sig selv.
Privatkok, er Danmarks mest eftertragtede af slagsen.

Phillip Nielsen fra Skovlunde, står bag virksomheden Privatkok. Et koncept, hvor du som privatperson eller virksomhed, kan få en eller flere professionelle kokke ud, og stå for maden i privat regi.

Phillip Nielsen (30) er uddannet kok og sommelier.
I slutningen af 2015, vendte han ryggen til den etablerede del af restaurationsbranchen, for at satse alt på sin virksomhed.

“Jeg kunne simpelthen ikke længere se mig selv på gulvet i en restaurant jeg ikke selv ejede. Brodne kar, utrolig dårlige lønninger, ufaglig ledelse lever desværre stadig i bedste velgående - og dét kunne jeg ikke længere være en del af.”

Privatkok er kulminationen af alt det Phillip ønsker at gøre bedre.

“Det handler jo langt fra kun om maden. Vi sætter en stor ære i at give en helhedsoplevelse, hvor folk ikke skal tage hensyn til andre. Alt fra vi tager telefonen, eksekverer arrangementet, servicedelen, til vi siger farvel - og følger op, er med til at folk skamroser os, kommer igen, og at nogle gerne ligger 200.000 for et arrangement udført af os.”

Virksomheden er for alle, der ønsker den ultimative oplevelse - hvorfor de heller ikke har faste menuer.

“Vi ønsker at alle skal kunne have muligheden for at benytte Privatkok. Derfor sammensætter vi altid menu og vine ud fra kundens behov og økonomi. Som kok er det fantastisk at se, at folk faktisk godt vil betale for at få de bedst tænkelige råvarer, samt en oplevelse de sent vil glemme”

Flere har prøvet at byde ind på Privatkok - men Phillip vil ikke sælge.

“Privatkok har et rigtig godt navn. Siden jeg startede på hobbyplan i 2014 er forespørgslerne steget med 500 til 800% årligt. Vi ramte en lille millionsomsætning i 2016, og med de planer der er omkring virksomheden, vil et salg ikke kunne komme på tale foreløbigt”.
Phillip Nielsen

Privatkok