Publiceret den: 16-01-2017
En bil er ofte en stor post på familiebudgettet. Derfor er det ofte bilen, der straks sælges, når likviditeten bliver stram - som regel med et stort værditab for familien. Men sådan behøver det ikke at være længere.

Nu har bilejerne fået en hel ny mulighed, der giver lidt luft i økonomien og en holdbar løsning. Bilejerne kan nu få kontanter i hånden ved at sælge deres bil - dog har de fuld råderet og kan fortsat køre i deres bil. Ikke mindst har de så mulighed for at købe bilen tilbage, når økonomien tillader det.
Konceptet hedder PantiBiler.dk, hvor du ganske enkelt sælger din bil og derefter lejer den, indtil du har mulighed for at købe bilen tilbage. Den månedlige leje svarer nogenlunde til den leje, du ville betale for at leje en bil hos et traditionelt biludlejningsfirma.
- ”Vores målgruppe vil primært være dem, der ikke kan eller vil gå i banken for at bede om et lån. Det er helt almindelige mennesker, der mangler likviditet i en kort periode, men som ikke vil af med deres bil. Mangler den gruppe af mennesker likviditet, sælger de i dag oftest enten deres bil, eller de tager et af de dyre kviklån. Hos os kan man få en løsning, der er hurtigere og nemmere- dog dyrere end et traditionelt banklån. Vi er dog til gengæld billigere end et kviklån”, fortæller direktør Christoffer Obel fra PantiBiler.dk, der oplyser, at firmaet ikke er en traditionel panteudlåner, idet kunden ikke pantsætter sin bil, men sælger den og senere tilbagekøber den efter en aftalt tidsperiode. Christoffer Obel oplyser desuden, at der anbefales en varighed på 1-3 måneder.
FAKTA:
• Bilejeren skal være fyldt 25 år.
• Der må ikke være gæld i bilen.
• Bilen skal have en markedsværdi på over 50.000 kr.
• Ekspert hos PantiBiler.dk vurderer bilens brugtvognsværdi.
• Der ydes en udbetaling på op til 50% af bilens markedsværdi.
• Bilen omregistreres til, nysynes og forsikres af Pant i Biler.
• Bilens leje sættes cirka ud fra markedspriser på billeje. Eksempel: Bil med markedsværdi på cirka 200.000 kr. lejes for cirka 400 kr./pr. dag.
• Ved tilbagekøb tillægges udelukkende omkostninger for omregistrering, syn, forsikring og vægtafgift (cirka 3.000 kr. ved ovenstående eksempel op til et halvt år).
PantiBiler.dk er en del af firmaet Pant i Alt i Skovlunde, der udlåner penge til alle, der kan komme med en sikkerhed i form af sølvtøj, smykker, møbler, kunst osv. Siden åbningen for to år siden har firmaet haft en så stor vækst, at der nu er behov for en jysk filial, der åbner d. 16. januar 2017 i Kolding.
Yderligere oplysninger fås hos direktør Christoffer Obel på telefon 70 605 606.
hr@pantibiler.dk www.pantibiler.dk
PantiBiler.dk