Publiceret den: 09-01-2017
…at last in town
Endelig er den her – kylling sandwich uden brød fra Kentucky Fried Chicken.
Double Down har været syv år undervejs, inden vi endelig skal nyde den i Danmark. Siden den første gang blev langet hen over disken i USA i april 2010, har den været Jorden rundt og givet millioner af kyllingeelskere en anderledes oplevelse på fem kontinenter.
”Vi har knoklet for at få den populære Double Down til Danmark, og til sidst troede vi ikke længere på, det var muligt, for det er kun få lande i Europa, som har fået muligheden. Blandt dem er Tyskland, og så er vores danske kunder kommet hjem og efterspurgt Double Down,” siger Bjartmar Trastarson, som er direktør for KFC i Danmark. Han fortsætter:
”Men nu er det lykkes og vi glæder os til at servere denne unikke kylling sandwich i vores restauranter fra torsdag den 20. januar.”
Kylling sandwichen er uden brød, da indholdet lægges mellem to stykker kylling, der fungerer som brød. Ingredienserne er Monterey Jack Cheece og bacon, som lægges mellem de to stykker kylling. Det er udtænkt, som en dansk version, da det er ingredienser, som vi ved at mange danskere holder af.
”Kyllingestykkerne er filet, som erstatter brødet. Det er vores velkendte kylling, som man allerede kender. Ellers det vores berømte Double Down sauce, som er en hemmelig opskrift. Vi er slet ikke i tvivl om, at det bliver en succes i Danmark, for Double Down har været en succes, uanset hvor KFC har haft den lanceret,” siger Trastarson.
Invitation til pressen
Pressen inviteres til at smage Double Down før alle andre i Danmark.
Onsdag den 11. januar kl. 10 til 11
Kentucky Fried Chicken
Fields
Arne Jacobsens Allé 20
2300 København S
Efter en kort introduktion er det muligt at smage den danske version af Double Down, samt stille spørgsmål.
”Der er ingen tvivl om, at vi har store forventninger til Double Down, da det er unikt, vi har fået den til Danmark. I 2016 havde spanierne glæde af den, og nu er det altså blevet danskernes tur,” siger Bjartmar Trastarson, som mener, det bliver en oplevelse for alle, der elsker fastfood.

Lanceringen for offentligheden
Torsdag den 19. Januar kl. 11 lanceres Double Down, som er gratis for de første 100 kunder i hver af KFC’ butikkerne i Danmark.
Det er:
Kentucky Fried Chicken Kentucky Fried Chicken Kentucky Fried Chicken
Fields Rådhuspladsen 55 Tårnvej 3
Arne Jacobsens Allé 20 1550 København V 2610 Rødovre
2300 København S

Kentucky Fried Chicken Kentucky Fried Chicken KFC Tilst
Amagerbrogade 95 Ishøj Centervej 55 Blomstervej 2K
2300 København S 2635 Ishøj 8210 Aarhus V

For yderligere oplysninger kontakt:
Bjartmar Trastarson
Direktør
E-mail: bt@kfc.dk
www.kfc.dk
Facebook: KFC Danmark
Pressefotos vedlagt. Kan frit benyttes.
Bjartmar Trastarson
Telefon:3168 1200