Publiceret den: 16-12-2016
Er du vild med musikken til 'Den Anden Verden' ? den kan nu streames og købes hvor du finder din musik på nettet.

DR har en lang tradition for at lave TV-julekalendere som vinder folkets hjerter, ikke bare i Danmark men også i resten af Norden. Denne gang har man valgt at lave en kalender som foregår ikke blot i den 'almindelige' verden, men også i et surrealistisk parallelunivers befolket af karakterer fra folkeeventyrene.

'Netop fordi denne serie foregår på flere planer, fordrer den en alsidig komponist. Jesper Mechlenburgs musik modsvarer og underbygger til fulde kalenderens ambitioner om at tegne den dobbelttydige verden', siger Halfdan E, medstifter af PlantSounds, og fortsætter: 'det er solidt. godt skrevet og godt opført, og vi er ikke i tvivl om at det bliver en ny klassiker, og derfor er PlantSounds stolte af at kunne udgive det originale soundtrack til DR's 'Den Anden Verden'

Jesper Mechlenburg er en alsidig komponist med en stor erfaring fra TV, film, popmusik, ballet og teater: mange vil huske hans musik til teaterforestillingen 'Cykelmyggen Egon' som må være en af de mest spillede børneforestillinger de seneste år.

Har man lyst til en snak med Jesper om hans arbejde med musikken til 'Den Anden Verden' og filmmusik generelt, kan han kontaktes her:
jesper@mechlenburgmusic.dk / telefon +45 6210120
--------

PlantSounds er et ungt pladeselskab med hovevægten lagt på udgivelser af filmmusik fra Danmark og Norden. Har man lyst til en mere generel snak om filmmusik, kan selskabets stiftere Jesper Hansen og Halfdan E kontaktes her:
jesper@plantsounds.dk / telefon 29728086

www.plantsounds.dk