Publiceret den: 13-12-2016
Oplever du at din køkkenlåge nærmest er ved at falde af når du åbner den. Løsningen på dette problem kan være at udskifte de gamle hængsler med nye.
Gamle slidte hængsler kan være svære, hvis ikke nærmest umulige, at justere hvis de er blevet for løse. Derfor kan man vælge helt at udskifte hængslet til et nyt og mere justerbart hængsel.
Hvorfor udskifte hele køkkenet hvis det blot er lågerne der trænger til et løft?
Med et nyt hængsel kommer køkkenlågen til at hænge som den skal igen og de nye varianter er lettere at justere og montere. Hængslerne fra Blum er multijusterbare og er lavet med et system der sikrer nem montering og justering. Fordelen ved disse hængsler er, at det ved hjælp af systemet er muligt at af- og påmontere køkkenlågen uden brug af værktøj. Man skal blot bruge værktøj til at montere hængslet på lågen og skabssiden.
Udover, at et nyt basishængsel vil hjælpe på den gamle slidte låge, kan man også vælge hængsler med flere funktioner. Et produkt der er blevet populært hos Køkkenfornyelse.dk er hængsler med integreret dæmpning. Dæmpningen sørger for at lågen lukker stille og roligt i. Et andet populært produkt er et hængsel med en speciel bagplade der gør at man nemt og præcist kan montere hængslet. Fordelen ved dette hængsel er at det er særdeles velegnet til udskiftning i ældre skabe da det ikke skal monteres i de samme, måske slidte, huller.
- Vi har mange kunder der tror at de er nødt til at skifte hele køkkenet for at få køkkenlåger der fungerer igen. Men når vi så har vist dem de forskellige løsninger vi kan lave med vores udvalg af hængsler, vælger mange blot at udskifte hængslerne. Det er især hængslerne med dæmpning kunderne efterspørger, fortæller Lars Thorhauge, indehaver af Køkkenfornyelse.dk.
I Køkkenfornyelse.dk’s webshop kan man købe de hængsler man skal bruge. Her finder man også vejledning og video af hvordan man monterer et nyt hængsel.
Kontakt Karina Iversen på tlf. 28 99 68 00 eller besøg www.køkkenfornyelse.dk for yderligere oplysninger.
Karina Iversen

Køkkenfornyelse.dk