Publiceret den: 30-08-2018
”Vi er meget stolte af at være blevet valgt til endnu et totalentrepriseforløb med Carlsberg Byen, som bygherren.
Vi har i forvejen et godt samarbejde med Carlsberg Byen, hvor vi allerede har færdigbygget og afleveret Scherfig Hus og Købke Hus og senere på året følger Krøyer Hus,” udtaler direktør og partner i ARPE & KJELDSHOLM A/S Thomas Sørensen i den forbindelse.

Byggeriet består af et karrébyggeri og tårn på 50m. Det samlede byggeareal er på ca. 33.200 m2 fordelt på ca. 13.300 m2 boliger i karré, 4.800 m2 boliger i tårn, 3.000 m2 erhverv samt 12.100 m2 kælder.

Fakta om Carlsberg Byen
Frem mod 2024 bliver Carlsbergs historiske grund – centralt placeret mellem Vesterbro, Valby og Frederiksberg – forvandlet til et nyt bykvarter, hvor moderne arkitektur spiller sammen med kvarterets mange smukke, bevaringsværdige og fredede bygninger. Samlet set forventer udviklingsselskabet Carlsberg Byen at udleje 22.000 m2 til detailhandel og 10.000 m2 til caféer, restauranter og barer. Udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S ejes af Carlsberg, PFA Pension, PenSam og Topdanmark.

Yderligere informationer om Carlsberg Byen: www.carlsbergbyen.dk

Fakta om ARPE & KJELDSHOLM A/S
Virksomheden er etableret i 2003 og beskæftiger i dag ca. 50 engagerende og dygtige medarbejdere, som arbejder primært i Storkøbenhavn.
ARPE & KJELDSHOLM A/S har særlige kompetencer inden for totalentreprise og bygherrerådgivning med mangeårig erfaring, som samarbejdspartner og totalentreprenør for professionelle bygherrer til effektivt at udføre både entreprise- rådgivningsopgaver.

Læs mere om ARPE & KJELDSHOLM A/S på www.arpekjeldsholm.dk

Yderligere oplysninger
Direktør og partner Thomas Sørensen, ARPE & KJELDSHOLM A/S, tlf. 22 95 50 52, e-mail: ts@arpekjeldsholm.dk
Thomas Sørensen