Publiceret den: 28-08-2018
Alpin skisport i Danmark er i rivende udvikling. Det danske alpine landshold og ungdomslandshold skifter nu base til Trysil for at understøtte ambitionerne. Alpint Kraftcenter Danmark og SkiStar Trysil har indgået en samarbejdsaftale med henblik på at udvide aktiviteterne i dansk skisport.

Skiftet til Trysil medfører også store forbedringer for alle som dyrker ski som sport via deres lokale skiklub i Danmark. Klubberne vil i samarbejde med SkiStar Trysil arrangere ture både for den målrettede eliteudøver og den brede familie som har taget sporten til sig for sjov. Der er adgang for alle via deres lokale skiklub. Klubberne findes på:: http://skiforbund.dk/skiklubber-2/.

Landsholdet og ungdomslandsholdet består af ca. 30 dedikerede skiløbere i alderen fra 13 til 26 år fra klubber på tværs af hele landet. En del skiklubber i landet har meget aktive skiteams, som arrangerer trænings- og konkurrenceture hele året rundt. "Jeg står på ski hele året" er et motto som mange skiklubber seriøst efterlever. Mange års erfaringsopbygning gør det muligt at afholde turene til meget fornuftige priser, som giver adgang til sporten for det brede ski-Danmark.

Pressemeddelelse fra Alpint Kraftcenter Danmark er vedhæftet.

For yderlig oplysning: Ole Mathiassen, formand AKD tlf 61798330
Ole Mathiasssen