Publiceret den: 24-08-2018
Scanmaster spænder bredere i produktvalget
Som ny leverandør af Preeflow® by Viscotec har Systemhuset for Dosering et endnu bredere produktprogram at tilbyde indenfor dosering.
Mangler du en løsning i din produktion kan Scanmaster udover komplekse specialløsninger, også levere lette standard løsninger til micro-dosering af lim eller væske. Preeflow-mærket står for præcis, rent volumetrisk dosering af væsker i små og meget små mængder.
Preeflow produkter er meget økonomisk tilgængelige og allerede integreret i automatiserede doseringsapplikationer verden over. Sammen med desktop robotter eller UR samarbejdende robotløsninger kan de udgøre en samlet automationsløsning.
Preeflow mikro-dispensere er ”plug-and-play” produkter, der sammen med robotløsninger også snart vil blive vist i en ny webshop via firmaets hjemmeside Scanmaster.dk.
Scanmaster har i mange år tilbudt rådgivning og salg af maskiner og løsninger indenfor dosering /dispensering af væsker og pastøse medier, lim, fedt til en lang række industrier. Maskiner til blanding og dosering af enkelt- ell. 2-komponent materialer til mange brancher - heriblandt: elektronik, bilindustrien – ja alle produktionsprocesser hvori der enten hældes, fyldes, smøres eller lamineres med en væske eller pasta. Ofte er der tale om indstøbning eller forsegling af elektronik.
Siden 2017 er Scanmaster vokset og kalder sig med rette Systemhus for Dosering, idet firmaet ydermere er blevet dansk distributør af tyske Viscotec, og dermed har udvidet paletten med avancerede doseringsløsninger der klarer perfekt dosering af abrasive medier f.eks. termisk ledende pasta og ekstremt slibende og aggressive væsker med en helt unik teknologi. Fra august i år udvides samarbejdet med Preeflow-mærket.
Samlet set har Scanmaster doseringsteknologi og erfaring, så der kan skabes løsninger til ethvert behov.
Afhængigt af den specifikke applikation udvælges maskinløsningen blandt modulære og specialdesignede løsninger, der opfylder de konkrete behov. Nogle gange meget præcis doseringsproces og andre gange mindre krævende lavbudgetløsninger. Scanmaster ønsker at være den foretrukne partner med den rette løsning til opgaven.
Med mere end 25 års erfaring er Scanmaster en erfaren distributør i Danmark og Sverige, i mange år for DOPAG og METER MIX SYSTEMS begge tilhørende Hilger u. Kern / Dopag Gruppen - blandt førende leverandører i verden af doseringsudstyr.
Firmaet ved Roskilde er anerkendt med AAA for højeste kreditvurdering, hvorfor man trygt kan handle med Scanmaster.
Faktaboks:
Scanmaster, som er beliggende ved Roskilde, har i mange år hjulpet utallige, store og små produktionsvirksomheder i ind- og udland med at dosere alt fra 0,001ml og opefter af lim eller andet materiale i en produktionsproces. Firmaet tilbyder:
• Salg og udlejning af doseringsudstyr
• Robotløsninger og automation
• Forbrugsartikler og reservedele