Publiceret den: 15-08-2018
En fysioterapiklinik og en aktivistisk tænketank baner vej for ny samfundsvision.

Klinik Westend og Think.dk stiller nu lokaler til rådighed for meditation, yoga og forskellige former for workshops.

De er dermed spydspidser for et nyt koncept med udspring i det Københavnske alternative miljø: At privatejede virksomheder stiller en del af deres lokalekapacitet til rådighed for at vi som samfund laver en nyorganisering.

Konceptet er udformet af foreningen New Circle Movement. Visionen for foreningen er, at vi har en struktur, som støtter os i at udtrykke os kreativt, dele vores ressourcer og fokusere på det, vi som fællesskab finder vigtigt. Den vision har udmøntet sig i nogle konkrete rammer, som foreningens godt seks hundrede medlemmer idag gør brug af via websiden newcirclemovement.org .

De lokaler, som nu indtil videre to virksomheder stiller til rådighed, er som små oaser, der forankrer visionen via aktiviteter, der er båret frem på andre præmisser, end vi ellers ser det i samfundet.

Foreningen ser gerne at de små oaser spredes rundt omkring i landet, samtidig med at de større byer får et sted hvor kunstnere, dansere, iværksættere og alternative behandlere kan mødes og inspirere hinanden i deres arbejde for vores fælles bedste.

Virksomhederne, der stiller lokale til rådighed, gør det ikke af økonomisk interesse, men for at støtte et sporskifte i vores samfund, og konceptet henvender sig derfor til virksomheder, som mere har vore fremtidige generationer for øje fremfor bundlinien.

Hvis du er medejer af, eller ansat i en virksomhed, som har lyst til at udlåne et lokale til de aktiviteter, som foreningen New Circle Movement organiserer så kan de kontaktes på lokale@newcirclemovement.org
Johan Tino Frederiksen

New Circle Movement