Publiceret den: 26-06-2018
Med 10,2 millioner kroner efter skat firedoblede undergulvsfirmaet Uniplan Danmark resultatet i deres regnskab for 2017, og med en omsætning over 100 millioner nåede virksomheden en vigtig milepæl et år tidligere end forventet. Derfor opjusterer Uniplan Danmarks nye CEO nu forventningerne til 2018.
---

”For et år siden havde vi en forventning om at nå en omsætning på 100 millioner i vores tredje regnskabsår 2018. Men allerede få måneder senere havde vi nået den milepæl. Det er helt uhørt for en virksomhed der kun er lidt over to år gammel med en vækst der har været nærmest lodret, men viser også at vi har vundet et stærkt fodfæste i markedet for undergulve,” siger Thomas Juul, der tiltrådte som ny CEO tidligere på året.

Resultatet for 2017 endte på 10,3 millioner efter skat – ca. 4 gange så stort som det foregående regnskab – hvilket bringer Uniplan Danmark op på en andenplads i gulvbranchen, men allerede nu kan Thomas Juul se at forventningerne til 2018 ser endnu bedre ud.

”Vores forventninger til 2018 er nu en omsætning på den gode side af 150 millioner, baseret på de kontrakter og rammeaftaler, der allerede er indgået. Og jeg har en klar forventning om at resultatet vil følge med,” siger direktøren.
Virksomhedens ledelse har været dygtig til at holde trit med den voldsomme vækst. Medarbejderstaben er gået fra 35 til godt 100 siden sidste sommer, maskinparken er løbende blevet udvidet i takt med opgaverne, og i maj måned flyttede virksomheden for anden gang på et år til nye og større lokationer på Sjælland og i Jylland.

”Min opgave som CEO er især at konsolidere og eksekvere den strategi, der er lagt af vores nye professionelle bestyrelse, mens de to ejere Morten Wrem og Hamed Alaei fungerer som hhv. udviklingsdirektør og driftsdirektør, så de får større mulighed for at fortsætte med det som de er gode til; nemlig at sikre at vi får eksekveret på nuværende og kommende driftsprojekter og samtidig have fokus på den løbende produkt- og forretningsudvikling,” forklarer Thomas Juul.

”Uniplan Danmark har nu en størrelse som gør, at vi kan arbejde strukturelt og strategisk med en lang række ting der skal sikre, at vi fortsat kan levere vækst på omsætningen og formå at gøre selskabet endnu mere profitabelt, mens vi fortsætter med at levere den kvalitet og de ydelser, som byggebranchen tydeligvis sætter stor pris på,” siger Thomas Juul.
---
For kommentarer og mere information kontakt venligst:

Thomas Juul
CEO, Uniplan Danmark A/S
Direkte telefon: +45 60 19 06 74
Mail: tj@uniplandanmark.dk
LinkedIn: linkedin.com/in/thomas-juul-1785563
?
Om Uniplan Danmark:
Udfører undergulve som underleverandør på store byggeprojekter. Der udføres både slidlagsgulve, tyndpuds og EPSbeton-gulve (lyd- og varmeisolerende gulve af cement, bindevæske blandet med EPS-kugler). Materialerne pumpes direkte ind i lejligheder og kontorer i op til 20 etagers højde, hvor gulvene afrettes.
Uniplan Danmark er en fantastisk historie om dansk iværksætteri. På få år har Uniplan Danmark revolutioneret markedet og leveret unikke kvalitetsløsninger til dansk byggeri. Alle forventninger og planer er indfriet og mere til, og i dag står virksomheden solidt på markedet med en lang række vellykkede projekter gennemført.

Direktion: Thomas Juul, Morten Alexis Wrem og Hamed Alaei
Bestyrelsesformand: Steffen Rasmussen (Junkbusters)

94 medarbejdere, 16 betonpumper, 22 biler
Omsætning på 100 mio. kr. og et resultat på 10,3 mio. kr. i 2017.
Omsætter for 150 mio. for 2018.

Godt 621.000 kvadratmeter undergulv udført.

Se referencer på http://www.uniplandanmark.dk/referencer.php
Thomas Juul, CEO