Publiceret den: 12-06-2018
Den nye CEO i undergulvsfirmaet Uniplan Danmark A/S trives bedst med forandring og opbygning. Thomas Juul har før været med til at opbygge ekspansive vækstorganisationer som CFO og CEO i blandt andet IT-branchen.
---

”Jeg trives bedst i en virksomhed, hvor der er behov for forandringer, opbygning og professionalisering. Ledelse og evnen til at tænkte strategisk og analytisk er mine stærke sider, hvorfor jobbet i Uniplan Danmark A/S er det helt rigtige for mig,” siger Thomas Juul, der for nylig er indtrådt i Uniplan Danmarks ledelse som CEO.

Den tidligere ledelse, der bestod af de to ejere Morten Wrem og Hamed Alaei, skal i den nye ledelsesstruktur fungere som hhv. udviklingsdirektør og driftsdirektør, mens Thomas Juul får det overordnede ansvar for den daglige ledelse, koncernens drift og resultat med reference til selskabets bestyrelse.

”Morten og Hamed har gjort et virkeligt fantastisk arbejde med at bygge virksomheden op til det, den er i dag. De får nu større mulighed for at fortsætte med det som de er gode til; nemlig at sikre at vi får eksekveret på nuværende og kommende driftsprojekter og samtidig have fokus på den løbende produkt- og forretningsudvikling. Mit fokus bliver dels at eksekvere på den strategi som er lagt af bestyrelsen samt at stå i spidsen for den daglige drift i det hele taget,” siger den nye direktør.

Thomas Juul har oprindelig en baggrund i revision, og med en analytisk tilgang til opgaver og udfordringer har han gennem karrieren arbejdet i forskellige ledende økonomiroller, indtil han i 2014 for første gang skiftede CFO-rollen ud med CEO-rollen og blev ansvarlig for en mobilteknologi-virksomhed som i efteråret 2015 blev solgt til norske ”Opera”.

”I forbindelse med salget blev virksomheden og jeg selv en del af en meget stor organisation, og jeg besluttede at jeg ikke ville fortsætte i en skandinavisk rolle, da hele entreprenørånden med salget forsvandt og det samme gjorde kravet til at opbygge en stor organisation,” fortæller Thomas Juul.

Selvom branchen er ny, er det de samme administrative udfordringer, der tiltaler Thomas Juul ved Uniplan Danmark: Konsolidering af en ekspansiv vækstvirksomhed og professionalisering af en organisation, der kan håndtere både daglig drift og udvikling mens omsætningen buldrer afsted.

”Uniplan Danmark startede i 2015, og allerede i 2018 forventer vi at vækste til en omsætning på over 150 mio. kr. Dermed får virksomheden en størrelse som gør, at vi kan arbejde strukturelt og strategisk med en lang række ting der skal sikre, at vi fortsat kan levere vækst på omsætningen og samtidig formå at gøre selskabet endnu mere profitabelt,” siger Thomas Juul.

---
For kommentarer og mere information kontakt venligst:

Thomas Juul
CEO, Uniplan Danmark A/S
Direkte telefon: +45 60 19 06 74
Mail: tj@uniplandanmark.dk
LinkedIn: linkedin.com/in/thomas-juul-1785563
?
Om Uniplan Danmark:
Udfører undergulve som underleverandør på store byggeprojekter. Der udføres både slidlagsgulve, tyndpuds og EPSbeton-gulve (lyd- og varmeisolerende gulve af cement, bindevæske blandet med EPS-kugler). Materialerne pumpes direkte ind i lejligheder og kontorer i op til 20 etagers højde, hvor gulvene afrettes.
Uniplan Danmark er en fantastisk historie om dansk iværksætteri. På få år har Uniplan Danmark revolutioneret markedet og leveret unikke kvalitetsløsninger til dansk byggeri. Alle forventninger og planer er indfriet og mere til, og i dag står virksomheden solidt på markedet med en lang række vellykkede projekter gennemført.
Direktion: Thomas Juul, Morten Alexis Wrem og Hamed Alaei
Bestyrelsesformand: Steffen Rasmussen (Junkbusters)

62 medarbejdere, 16 betonpumper, 22 biler
Omsætning på 30,7 mio. kr. og et resultat på 2,44 mio. kr. i 2016.
Omsætter for 100 mio. i 2017 og 150 mio. for 2018.
Har ordrer for 40 mio. i Jylland og har netop åbnet afdeling i Fredericia.

Godt 621.000 kvadratmeter undergulv udført.

Se referencer på http://www.uniplandanmark.dk/referencer.php
Thomas Juul, CEO