Publiceret den: 31-05-2018
Pressemeddelelse vedr. Retssag ved Sønderborg Byret fredag d. 1. juni kl.9-12

Sygeplejerske Jette Paulsen kan ikke deltage i sin egen retssag, da hun ikke kan tåle strålerne fra trådløst netværk i lokalerne i retten i Sønderborg. Derfor sidder Jette Paulsen hjemme ved sin fastnettelefon og bliver afhørt.

Baggrunden for retssagen er, at Jette Paulsen ikke tåler stråler fra trådløs teknologi, og derfor er hun "faldet mellem to stole", som beskeden er fra fagforeningen - hun er for syg til at varetage jobtilbud og kan derved ikke modtage dagpenge. Hun kan heller ikke få tilkendt sygedagpenge af kommunen, der mener hun er rask.

Tilstanden kaldes EHS (ElektroHyper-Sensitivitet), og miljøsygdommen er ikke accepteret i Danmark, som den er i Sverige og i Nordisk Ministerråds diagnosetilpasning til WHO's ICD-10-diagnoser.

Jette Paulsens egen beretning er vedhæftet denne udsendelse.

EHS Foreningen, som arbejder for at oplyse om bagsiden af Det Trådløse Samfund, samt at et stigende antal borgere i Danmark bliver syge, deltager i retten d. 1. juni. http://www.ehsf.dk/

Estimater fra WHO anslår, at mellem 3-6 % af befolkningen lider af EHS. Mange har udviklet EHS uden at vide, at symptomer, som hovedpine, søvnløshed, hjerteflimmer, tinnitus mm., kan være forårsaget af bl.a. den trådløse stråling i kombination med andre miljøpåvirkninger.

Der vil være en mindre demonstration foran retten d. 1. juni kl. 8.30, hvis vi får tilladelse til dette af retspræsidenten. Vi håber meget på, at I kan finde interesse og tid til at bringe denne alvorlige historie, som berører en gruppe borgere i Danmark, der i offentlig stilhed bliver ekskluderet fra arbejdsmarkedet, kulturelle aktiviteter samt familiemæssige relationer.

I skal være opmærksomme på, at Sundheds- og Ældre udvalget i Folketinget d. 12. april afholdt en høring om dette emne: http://www.ft.dk/aktuelt/webtv/video/20171/suu/tv.4416.aspx?as=1#player
I skal være opmærksomme på, at et Borgerforslag opfordre til at grænseværdierne sænkes på området: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-01131
I skal være opmærksomme på, at en borger i Sydafrika har vundet en højesteretssag med anerkendelse af EHS. https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=bhl4oxzhHwA
I skal være opmærksomme på denne en hollandske film som beskriver problematikken:

Cand. Scient. Biolog og Miljøvejleder
Formidlingskoordinator i EHS Foreningen
Pernille Schriver
e-mail: pernille.schriver@hotmail.com
fastnettelefon – bedst efter kl. 17- 64670106
Pernille Schriver, cand.scient. biolog og miljøvejleder
Telefon:fastnettelefon – bedst efter kl. 17- 64670106

EHS-Foreningen